Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Astra Caravan: Premiéra v Madridu!

Ondřej Láník
Diskuze (26)
Opel dohání náskok Volkswagenu a představuje kombi Astra Caravan již před začátkem letní sezóny. Světová premiéra tedy nebude na velkém pařížském autosalonu v září, ale na méně významné výstavě v Madridu. První fotografie a informace byly právě zveřejněny

Opel dohání náskok Volkswagenu Golf a představuje kombi Astra Caravan již před začátkem letní motoristické sezóny. Světová premiéra tedy nebude na velkém pařížském autosalonu v září, ale na méně významné výstavě v Madridu. První fotografie a informace byly právě zveřejněny.

Jen několik měsíců po zahájení prodeje pětidveřové Astry, pokračuje modelová ofenzíva, která má za cíl sesadit Golf z trůnu. Ten se začat prodávat již v minulém roce na podzim, a to hned ve dvou variantách (3 a 5dveřový hatchback). Nová Astra sice měla světovou premiéru loni v září na IAA ve Frankfurtu, stejně jako Golf, ale do prodeje se dostala až letos. Zatím je v nabídce jen pětidveřový hatchback. Od září 2004 budou zahájeny dodávky nového kombi.

Karosérie Caravanu převzala jako obvykle příď hatchbacku, ale jak se stává u Opelu dobrým zvykem, rozvor kombi je větší, než u krátké Astry. Tato ostře sledovaná hodnota se vyšplhala až na 2,7 m, což je asi o 9 cm více než u hatchbacku a směle konkuruje vozům o třídu výše. Celková délka kombi činí 4,51 m, šířka 1,75 m a výška 1,5 m. Základní objem prostoru pro zavazadla je 530 l, sklopením sedadel je možné získat až 1570 l.

Variabilita bude jistě silnou zbraní Caravanu. Zadní sedadla bude možno za příplatek podélně posunovat v rozsahu 10,5 cm, sedadlo spolujezdce bude možné (taky za příplatek) sklápět, takže pak převezete i 2,75 m dlouhé předměty.

Velký rozvor a absence svažujícího se zadního okna hned za hlavami cestujících – to jsou dobré předpoklady pro nadprůměrnou nabídku prostoru pro cestující na všech sedadlech.

Předpokládá se využití motorové palety, zavedené v pětidveřové Astře, tj. benzínové čtyřválce 1.4 (66 kW), 1.6 (77 kW) a 1.8 (92 kW). Zatím nejvýkonnější ohlášené verze budou dva přeplňované dvoulitry (125 kW a 147 kW). Čtyři vznětové motory pokrývají spektrum výkonů od 59 kW do 110 kW. Dvojice větších 1.9 CDTI bude za příplatek dodávána s bezúdržbovým filtrem pevných částic.

Standardem levnějších verzí je pětistupňová převodovka, 1.9 CDTI a 2.0 Turbo mají stupňů šest. Klasický čtyřstupňový automat je nachystán pro verzi s motorem 1.8, pro jedna šestku si můžete přikoupit automatizovanou převodovku.

Z krátké Astry pochází také řada nadstandardních položek výbavy. Nejzajímavější jsou aktivní podvozek IDS Plus, užitečné je pro kombi automatické udržování konstantní světlé výšky, nebo aktivní světlomety.

Ondřej Láník
Diskuze (26)