Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel chystá levné miniauto, konkurenci pro Dacii

David Bureš
Diskuze (29)
Konec Chevroletu v Evropě znamená, že Opel bude chtít zaplnit jeho uvolněné pozice. Německá značka tak nabídne levné miniauto.

Automobilka Opel v současnosti pracuje na několika novinkách v segmentu nejmenších aut. Tou nejvýznamnější bude levné miniauto, které podle zprávy britského magazínu Autocar bude debutovat v příštím roce.

Opel tímto vozem bude chtít zaplnit mezeru po Chevroletu Spark, americká značka Chevrolet totiž na konci roku 2015 ukončí svoji působnost na většině evropských trhů. Mezi konkurenty chystaného auta má patřit i Dacia Sandero, cenově by se tak nový Opel měl pohybovat hluboko pod hranicí 200.000 Kč.

Technika vozu bude sdílena s novou generací Chevroletu Spark. Její vývoj má na starosti jihokorejská divize koncernu General Motors, sourozenec chystaného Opelu má být hotov ještě během letošního roku. Je otázkou, na kolik se oba automobily budou svým designem lišit, je možné, že kvůli snížení nákladů na vývoji budou změněna jen loga výrobce.

Opel díky chystanému levnému modelu bude mít hned tři zástupce v segmentu minivozů – nové levné auto, třídveřový stylový Adam a pětidveřovou Agilu. Přestože se nabízí myšlenka, že levný model nahradí dnešní Agilu, podle informací Autocaru tento model nástupcem Agily nebude.

Mezi další novinky Opelu v segmentu miniaut a malých aut patří Adam Rocks se vzhledem terénního vozu, který bude debutovat na nadcházejícím autosalonu v Ženevě. Premiéra nové generace Agily se očekává na rok 2016. Ještě letos se pak představí přepracovaná Corsa.

David Bureš
Diskuze (29)
23. 2. 2014 21:18
Re: Stručně řečeno,
Napsal jsem "cenovou konkurencí" a za tím si stojím. Skutečně znám lidi, kteří chtějí pouze jakékoliv nové auto a je jim úplně jedno jestli bude velké/malé vysoké/placaté. Jediná podmínka - cena. Takže jeden z těchto lidí si koupil ve velké slevě Sparka i když původně chtěl Dacii. Ale ten Spark tenkrát byl po všech slevách snad za 140 tisíc. A je spokojenej, jezdí kolem 3-4 na stovku, nebo to aspoň tvrdí.
23. 2. 2014 19:57
Re: Stručně řečeno,
Ja nikde nerekl ze je Atos konkurent pro Favorita, jen jsem napsal, ze nekteri lide nevybiraji auta podle velikost/cena ale pouze podle ceny :-) Prekrucovani textu ti jde. On si jen vybral male auto za takovou cenu, za kterou by dostal vetsi, jen protoze vetsi nechtel, coz jsme nikdo nikdy nepochopili. Je mu 80, takze jeho rozhodovani byva zvlastni. A ve svem okoli znam vic lidi, kteri se rozhodli pro mensi auto za stejnou cenu jako vetsi. At uz z duvodu znacky, nebo jinych osobnich.
23. 2. 2014 19:24
Re: Stručně řečeno,
To je tak nehorázny blábol, čo si napísal... Podľa tvojej logiky bol Atos konkurentom Favorita...? A tvoj dedo proste chcel minúť svoj balík peňazí, takže aj keď chcel malé auto, tak si vybral to najdrahšie? Na to sú aj mokré uteráky málo...
23. 2. 2014 18:39
Re: Wartburg?
Nic proti Wartburgu nemám citoval jsem Izera: [odkaz]
23. 2. 2014 17:28
Re: Stručně řečeno,
Chapej to tak, ze dost lidi kouka pouze na cenu auta a zbytek je pro ne vedlejsi. Takovych lidi je celkem dost. Muj deda kdyz si vybiral nahradu sveho favorita, vybral si za neskutecny penize (na jeho velikost) hyundai atos, ikdyz bylo na trhu plno vetsich aut za stejnou cenu, ale on vetsi nechtel, chtel maly.

Takze v tom bych videl to porovnani, ikdyz clanek je vazne podivny.