Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Opel Insignia GSi
Opel Insignia GSi
Opel Insignia GSi
Opel Insignia GSi
8 Fotogalerie

Opel Insignia GSi: Nástupce OPC je tady, šestiválec bohužel nemá

Šestiválcového motoru se očekávaná sportovní verze nové Insignie nedočkala. Pod její kapotou bije čtyřválcové srdce.

Opel představuje očekávanou novou generaci sportovní varianty Insignie. Už se nejmenuje OPC, Opel se totiž vrátil k označení GSi, známém třeba z dob Manty a Kadettu, a pod kapotou už nemá šestiválec. Přeplňovaný 2,8litrový šestiválec z předchůdce nahradil turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec. Později ale bude Insignia GSi nabídnuta i s turbodieselem.

Přeplňovaný dvoulitr nabízí výkon 191 kW a točivý moment 400 N.m, což znamená, že proti předchozí Insignii OPC je o hodně slabší. Minulá generace rychlého Opelu střední třídy totiž díky šestiválci nabízela 239 kW a 435 N.m.

O aplikaci šestiválcového motoru se přitom dlouho spekulovalo i v druhé generaci Insignie. Automobil se totiž bude v Austrálii prodávat jako Holden Commodore, přičemž u protinožců (a v Americe jakožto Buick Regal) nabídne též šestiválec. Jmenovitě přímovstřikovým motorem o objemu 3,6 litru a výkonu 230 kW.

Zážehový motor je kombinován výhradně s osmistupňovým automatem, který nabízí i možnost řazení pomocí páček pod volantem. Jestliže se spolehnete na automatiku, můžete vybírat z běžného, nebo sportovního nastavení změny převodu.

Standardem Insignie GSi je také pohon všech kol, který je místo klasického diferenciálu unikátně tvořen dvěma lamelovými spojkami u zadní nápravy. Toto řešení umožňuje vektorovat točivý moment, přičemž účinně pomáhá potlačovat nedotáčivost auta. Čtyřkolka je výhodná i z hlediska gripu, který vylepšují i pneumatiky Michelin Pilot Sport 4 S.

Ve srovnání s běžnou Insignií došlo ke snížení podvozku, díky kratším pružinám o 10 milimetrů. Využití sportovních (stále adaptivních) tlumičů pak potlačuje náklony karoserie v zatáčkách, zatímco o vylepšení brzdných schopností se postaral systém Brembo s předními kotouči o průměru 345mm, do nichž se zahryzávají čtyřpístkové třmeny.

Jak už to dnes bývá, podvozek Opelu Insignie GSi byl laděn na Severní smyčce Nürburgringu, kde se ukázala jako rychlejší než silnější předchůdce. Důvod hledejme třeba v hmotnosti, protože novinka je díky lehčí platformě o 160 kilogramů lehčí než srovnatelná šestiválcová Insignia OPC. Auto ale nemyslí jen na sportování, jeho systémy lze vedle sportovního režimu přepnout i do komfortnějších módů Tour či Standard. A když si zrovna budete chtít za volantem užívat, klidně si budete moci vypnout kontrolu trakce.

Opel Insignia GSi se světu poprvé představí na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Do prodeje vstoupí krátce na to, na domácím německém trhu má být k dispozici už v polovině října.