Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Opel Insignia nabídne šestiválec s 230 kW. Příslib OPC?

David Bureš
Diskuze (38)
Spekulacím ohledně šestiválcové Insignie je konec. Pro milovníky šestiválců máme dobrou zprávu, pod kapotu nové generace se V6 vejde.

Opel Insignia bude i v druhé generaci globálním vozem. Zatímco v Evropě se bude prodávat se znaky Opelu a Vauxhallu (ve Velké Británii), v Americe bude nadále nabízen jako Buick Regal, zatímco v Austrálii nově jako Holden Commodore. A právě od protinožců dorazily více než zajímavé zprávy, „australská Insignia“ totiž bude nabízena i s vidlicovým šestiválcem!

Australská nabídka bude završena vidlicovým šestiválcem blíže nespecifikovaného objemu, který bude dosahovat výkonu 230 kW a točivého momentu 370 N.m. Motor v této vlajkové lodi bude kombinován s novým devítistupňovým automatem a pohonem všech kol, který místo zadního diferenciálu využije dvě spojky.

Odhalení šestiválce je tak koncem spekulací, zda nová Insignia je schopna nést takový motor. Zároveň ale stále není jasné, zda se V6 dočkáme i v Insignii pro Evropu – otázkou je, zda splňuje evropské normy. Pokud však šestiválec na starý kontinent přijde, nepochybujeme o tom, že ho ponese vrcholná Insignia OPC.

Současná Insignia OPC je poháněna právě šestiválcem, jmenovitě 2,8litrem s 239 kW a 435 N.m, přičemž se neustále spekuluje o tom, jaký motor bude pohánět jejího nástupce. Spíše než na zachování šestiválce se sázelo na downsizing v podobě použití silného dvoulitrového čtyřválce – podobně jako u konkurenčního VW Passat. Nyní se ale zdá pravděpodobnější setrvání šesti válců.

Nový Holden Commodore, alias druhá generace Opelu Insignia, se na australském trhu začne prodávat až na začátku roku 2018. Automobil se bude vyrábět v Německu, po boku evropské verze, a tak na vozy pro Austrálii dojde řada až později. Vedle šestiválce bude nový Commodore na druhém konci světa nabídnut také se zážehovým a vznětovým dvoulitrem. Australští zákazníci pak budou mít stejně jako ti evropští na výběr dva druhy karoserie, liftback a kombi.

David Bureš
Diskuze (38)
Avatar - Barrichello
6. 2. 2017 09:04
Re: Nejste tak trochu paka?
GM motory umí a těch V6 má v zásobě hned několik, atmo i oturbených
8. 12. 2016 14:18
Re: 6 V motor
Ano, na BMW se da najit hromada chyb, ale efektivita pohonneho retezce je na spici.
8. 12. 2016 14:09
Re: rozpaky
Takhle daleko bych sel...vidite az k mesicum Jupitera, jen abych nemusel ridit Vectru >:D >:D >:D
Avatar - woody-alien
8. 12. 2016 10:07
Re: 6 V motor
Tak ono na BMW je vůbec zajímavé (teda pro mě ;-) ) jakým způsobem se jim daří přetavit papírové parametry v rychlost na silnici. Naftovej čtyřhrnek u mainstreamu dost často "metá" koněma na všechny strany :-) ale jízda je nakonec taková vlažná. Zatímco papírově slabší 20d jede jak z praku, tak já fakt nevím.
Avatar - Dinar
8. 12. 2016 09:26
Re: rozpaky
No, kdo jiný by mohl, když ne opel, motor se jim tam vejde a mají s V6 turbo v mainstreamu zkušenost už od céčkové gen. vectry, ten motor byl sice ingot, který vectře dával jízdní vlastnosti kladiva, žral všechno živé do deseti metrů od silnice, ale to auto mělo koule. ;-)