Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Movano nastupuje s novými motory

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 12. 6. 2014 • 06:10
68
3
Zobrazit náhledy (68)
Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano Opel Movano
Opel letos důkladně modernizuje paletu pohonných jednotek svého největšího užitkového modelu.

Opel Movano je v současnosti na trhu ve své druhé generaci, jejíž prodej se například na českém trhu rozběhl v červnu roku 2010. Největší užitkový model německé automobilky je stejně jako v případě první generace dvojčetem Renaultu Master a je výsledkem společného vývoje obou automobilek, zatímco výroba probíhá u Renaultu ve Francii.

Doposud byl Opel Movano nabízen s motorem 2.3 CDTI, u nějž bylo možno volit z výkonů 74 kW, 92 kW a 110 kW. V letošním roce německá automobilka představuje přepracované portfolio pohonných jednotek, v němž lze volit jednu z pěti výkonových verzí.

Základním provedením je nově turbodiesel 2.3 CDTI s výkonem 82 kW a točivým momentem 285 N.m ve spojení s šestistupňovou manuální převodovkou, který nahrazuje dosavadní verzi o výkonu 74 kW.

Z původní nabídky zůstávají zachovány verze o výkonu 92 kW a 110 kW, jejichž točivý moment vrcholí hodnotou 310 N.m, resp. 350 N.m. Tyto motory doplňuje zcela nový turbodiesel 2.3 Biturbo CDTI ve dvou verzích.

První z dvojice nových motorů nabídne výkon 100 kW a točivý moment 340 N.m, zatímco druhé provedení disponuje výkonem 120 kW a točivým momentem 360 N.m, což z něj dělá nejvýkonnější pohonnou jednotku současného Movana. Pro oba nové motory je standardem šestistupňová manuální převodovka.

Motor o výkonu 120 kW má podle materiálů automobilky dosahovat spotřeby paliva o 1,5 litru nafty na 100 km vyšší než dosavadní vrchol v podobě 110 kW verze, což má představovat zlepšení o 18 %.

Kromě nových motorů Opel uvádí jako standard pro všechny verze Movana novou generaci ESC spolu s asistentem rozjezdu ve svahu a systémem Extended Grip, zlepšujícím trakci na kluzkém povrchu.

Na přání bude k dispozici systém Trailer Swing Assist, který v případě, že zaznamená kymácení přívěsu za vozidlem spustí střídavě přibrzďování a omezování přísunu točivého momentu k poháněným kolům, až dokud se kymácení nezastaví.

K novinkám v nabídce výbavy patří i širokoúhlé zrcátko, umístěné ve sluneční cloně před spolujezdcem a odhalující slepé úhly na opačné straně vozidla.

Témata
12. 6. 2014 21:03
Re: Motory
Já si to myslel, ale podle clanku to vyznelo, ze si opel dela motory svoje. A to biturbo mi uplne uniklo, budu muset mastra znova zkouknout :-)
12. 6. 2014 15:28
Re: Motory
Samozřejmě to jsou motory Renault. Do modernizovaného Masteru se také dává biturbo. Mimochodem o tom už auto.cz informovalo, ale asi potřebuje další článek.
12. 6. 2014 11:12
Motory
Nejsou tyto motory Renaultu? Teda nevim jestli dela i biturbo, ale 2.3 dci je motor v Masteru. Jen se ptam.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku