Opel potvrdil novou generaci benzinových motorů, 1,6 Turbo bude mít 145 kW
Opel obnovuje paletu svých motorů, během následujících dvanácti měsíců budou debutovat tři nové zážehové a vznětové rodiny motorů. Ty mají bodovat nízkou spotřebou paliva, vysokým točivým momentem a tichým chodem.
Jako první se na trhu objeví přeplňovaný benzinový čtyřválec s přímým vstřikováním. Jednotka o objemu 1598 cm3 bude nabízena v několika výkonových variantách. V nejsilnější verzi bude disponovat výkonem 147 kW (200 k) při 4700 min-1 a maximálním točivým momentem 300 Nm dostupným už v 1700 min-1.
Oproti předchozí šestnáctistovce má být spotřeba paliva a emise CO2 o 13 % nižší. Tomu pomůže i použití systému stop-start.
Thomas Johnen, který se u Opelu stará o zážehové motory, o jednotce tvrdí, že má hladký chod a je tichá.
Výroba nového agregátu bude v maďarské továrně Szentgotthárd zahájena ještě v průběhu letošního roku.
První zážehový motor Opelu s přímým vstřikováním byl 2,2 Ecotec s výkonem 114 kW, který měl v roce 2003 premiéru v modelech Signum a Vectra.
Benzinový motor s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem pak Opel poprvé představil ve sporťáku GT. Ten používal dvoulitr o výkonu 194 kW. Nejnovější verzi tohoto agregátu (s výkonem 206 kW) použije i nová Astra OPC.