Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Astra OPC: Proti Golfu R s dvoulitrem a 206 kW

Diskuze (58)
Nová Astra GTC se ještě nezačal prodávat a Opel už představuje odvozený hot-hatch Astra OPC.

Opel Astra OPC se představí v létě 2012 jako vrcholné provedení třídveřové Astry GTC a současně dosud nejvýkonnější příslušník řady Astra. Vystačí si s dvoulitrovým turbem a pohonem předních kol, svými parametry ale míří na špičku segmentu kompaktních hot-hatchů.

Astra OPC se zařadí mezi malou Corsu OPC (141 nebo 154 kW) a velkou Insignii OPC (239 kW). Tomu odpovídá také zvolené naladění motoru – fanoušci rychlých Opelů se mohou těšit na 206 kW, tedy 280 koní, a 400 Nm. Výsledkem je nejvyšší rychlost 250 km/h, údaj o akceleraci si Opel zatím nechává pro sebe.

Ladění podvozku probíhalo na Nordschleife a dohled nad ním převzal Joachim Winkelhock. 51letý závodník patří k nejpovolanějším – ambasador divize OPC má za sebou závodní kariéru v DTM a především řadu úspěchů ve vytrvalostních závodech, korunovaných vítězstvím v Le Mans, ve Spa a dvěma triumfy na Nürburgringu.

Ale zpět k Astře OPC. Speciální konstrukci předního zavěšení s oddělenou těhlicí – tzv. HiPerStrut – má už výchozí Astra GTC (a také Insignia OPC). Nadstavbu představuje samosvorný přední diferenciál, brzdy Brembo, adaptivní tlumiče FlexRide a nová kalibrace elektronických zařízení. Kromě režimů Normal a Sport bude k dispozici i ostrý OPC.

Opel Astra OPC - srovnání generací
ModelAstra G OPCAstra G OPC 2Astra G OPC 2Astra H OPCAstra J OPC
Rok výroby1999-20022002-20032003-20042005-2010od 2012
Zdvihový objem [cm3]19981998199819981998
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]118/6500141/5400147/5500177/5600206/-
Největší toč. mom. [Nm/min-1]188/4300250/1900250/1900320/2400400/-
Max. rychlost [km/h]220240240244250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,27,37,16,4-

Novinka bude už čtvrtou generací Astry OPC, z toho třetí s přeplňovaným dvoulitrem. Výkon turbomotorů v průběhu času rostl ze 141 až na chystaných 208 kW. A tak zatímco původně nejrychlejší Astra soupeřila ve vodách Golfu GTI, dnes současně míří na top-model Golf R.

Opel Astra OPC - srovnání s konkurencí
ZnačkaOpelAlfa RomeoRenaultMazdaVolkswagen
ModelAstra OPCGiulietta QVMégane RS3 MPSGolf R
Převodovka6M6M6M6M6M 4x4
Zdvihový objem [cm3]19981742199822611984
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]206/-173/5500184/5500191/5500199/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]400/-300/1900340/3000380/3000350/2500-5000
Max. rychlost [km/h]250242245250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]-6,86,16,15,7
Komb. spotřeba [l/100 km]-7,68,49,68,5

Kromě verze OPC nabídne třídveřová Astra pětici motorů sdílených s pětidveřovou sestrou. Základem je atmosférická 1,4 o výkonu 74 kW, následuje spektrum přeplňovaných motorů. Čtrnáctistovka s turbem může mít 88 nebo 103 kW, šestnáctistovka pak 132 kW. Jejím vznětovým souputníkem je aktuálně nejsilnější evoluce motoru 2,0 CDTI o výkonu 121 kW.

Opel Astra GTC - předběžné technické údaje a ceny pro Německo
Motor1,4 16V1,4 Turbo1,4 Turbo1,6 Turbo2,0 CDTI2,0 OPC
Převodovka5M6M6M6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]139813641364159819561998
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]74/600088/4200-6000103/4900-6000132/5500121/4000206/-
Největší toč. mom. [Nm/min-1]130/4000200/1850-4200200/1850-4900230/2200-5400350/1750-2500400/-
Max. rychlost [km/h]178192201220210250
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,510,99,98,38,9-
Komb. spotřeba [l/100 km]5,55,95,97,04,9-
Cena pro Německo [Euro]19.90021.75022.25023.25025.055-

Diskuze (58)
Avatar - white label
6. 11. 2011 21:01
Re: OAOPC
Ale ta světlá výška byla snížena záměrně (o 20 mm proti běžným verzím), to nebylo k vůli vysokému motoru, který by se nevešel pod kapotu a dole případně "čouhal". Těch 20 mm ubylo i mezi kolem a lemem blatníku, tedy nejen mezi olejovou vanou a zemí.
GIII VR6 byl svým způsobem zjevení, sice tehdy měl Civic VTi z 1,6ky 160PS a mnohým se 174PS (později 190PS) z objemu 2,8 (později z 2,9) zdálo relativně málo, ale svezení bylo samozřejmě o něčem jiném, než jen samotné papírové výkony.
6. 11. 2011 19:26
Re: OAOPC
Vzdyt povidam, ze svetla vyska byla minimalni... U nas to behem zimy porad drhlo (no ne porad, jen ve vyjetych kolejich). Ten VR6 motor je dost vysoky, i kdyz jinak ma kompaktni rozmery.
On se na ten 5ti dver ptal hned, jak sla R32 na trh a bylo mu receno, ze "bude". No auto bylo treba hned, takze G IV V6 Highline i s temi drevenymi polepy, ktere ihned nahradil tunigovymi jako-hlinikovymi. Vypadalo to lip, nez to jako-drevo...
Trosku zavzpominam: Jak prijel poprve z Rakous k nam za volantem G III VR6 (tehdy jeste pujcenem od otce), koukal jsem na to jako na svatej obrazek. Auto velke jako Felicie a pod kapotou V6 se 170 konmi :-O Kdo tehdy delal neco podobneho? Ten zvuk a silene zrychleni... No to v cloveku, co ma cerstvy ridicak v kapse a kolem nehoz je nejmodernejsi auto Felicie zanecha stopu :-) S kazdym dalsim V6 VW, co se k nam stavil a co mne nechal ridit jsem se tesil, az i ja budu vydelavat dost na to, abych si ho mohl koupit. Kdyz mi nabizel, ze mi svou G V R32 prenecha, tak se to ve mne dlouho pralo. Precejen jsem chtel NOVE auto, ne ojete (mela asi 130 tisic), ac jsem tento konkretni kus dobre znal a sam jsem s nim skoro rok jezdil. Nakonec jsem hrde odmitl. No a ted maj V6 utrum :-( Focus mel R5 - taky utrum. Nejde mi o ty kW, spis o ten pocit, jaky ti da jen velky motor.
Avatar - white label
6. 11. 2011 17:05
Re: OAOPC
R32 mělo i světlou výšku menší, než GTI. Jako výhradně třídveřový se ale ani GIV R32 nedělal. Původně měla vzniknout jen pěti tisícová série, ale pro nečekaně velký zájem (hlavně v USA) se jich nakonec vyrobilo 12 tisíc, z toho se 5 tisíc dostalo za moře (USA) a 7 tisíc zůstalo v Evropě.
[odkaz]
[odkaz]
6. 11. 2011 14:29
Re: opel astra opc
Psssst, nikomu to nerikej ;-)
6. 11. 2011 13:32
Re: Opel je v začarovaném kruhu ...
V čechách nemá Opel dobré jméno, kdekoliv jinde v evropě tomu tak není.