Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Astra OPC odhaluje motor 2,0 Turbo (206 kW, 400 Nm)

David Bureš
Diskuze (5)
Aktuální nejsilnější varianta Astry zrychlí z 0-100 km/h za 6,0 sekund a jede maximální rychlostí 250 km/h.

Oficiální výstavní premiéra současné generace Opelu Astra OPC proběhla na letošním autosalonu v Ženevě. Nyní automobilka z Rüsselsheimu zveřejnila podrobnější údaje o motoru této nejsilnější verze aktuální Astry.

Opel Astra OPC je poháněn zážehovým čtyřválcem s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem. Objem hliníkové jednotky činí 1998 cm3.

Motor nabízí nejvyšší výkon 206 kW, maximální točivý moment 400 Nm je k dispozici v širokém pásmu otáček od 2450 až k hranici 5000 min-1.

Základem agregátu je přímovstřikový, přeplňovaný dvoulitr z Insignie. Varianta pro Astru OPC dostala nový systém sání, který přivádí více čerstvého vzduchu do turbodmychadla. Samotné dmychadlo bylo vylepšeno tak, aby vydrželo větší nápor vzduchu.

Turbodmychadlo se roztáčí při 1400 min-1. Maximální plnicí tlak byl ve srovnání s motorem z Insignie zvýšen o čtvrtinu na 1,5 baru.

Motor spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou, poháněna jsou přední kola.

Astra OPC zrychlí z 0-100 km/h za 6,0 sekund a uhání až rychlostí 250 km/h. I díky systému start-stop činí kombinovaná spotřeba paliva dle evropské normy 8,1 l/100 km.

Konstruktéři se rovněž snažili, aby aktuální Astra OPC zněla robustně tak jako její předchůdci. Posádka si podle jejich názoru má užívat zvuku podobnému stíhacímu letounu, a to především při prudké akceleraci. Vůbec nejvíce patrný má být tento zvuk během akceleraci při přeřazení ze třetího na čtvrtý stupeň.

Automobilka tvrdí, že v rámci testování nového motoru Astra OPC absolvovala vytrvalostní zkoušku, během které ujela 10.000 kilometrů na Nürburgring Nordschleife.

David Bureš
Diskuze (5)
11. 5. 2012 12:15
Re: direct..
Zřejmě kvůli poruchovosti a ceně těch tvých directů :-)
11. 5. 2012 10:06
Re: direct..
Těžké to určitě není, ale přínos by asi nebyl takový, aby to vyvážilo vyšší náklady a jiné nevýhody, nappříklad obtížnou možnost nabídnout verze na LPG a CNG.
Avatar - sargis
11. 5. 2012 08:41
direct..
Nechapem, preco Opel nevzbavuje motory priamym vstrekom. Uz pred niekolkymi rokmi bol Ecotec Direct (tusim 2,2l pre Signum...), priamy vstrek mal aj Opel GT...a doteraz je tato technologia iba vo velmi vykonnych turbach pre 2% zakaznikov...je tazke pouzit technologiu na mensie objemy?