Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Vivaro Sport: Když se do práce spěchá

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
Opel si pro letošní Mezinárodní veletrh užitkových vozidel IAA v Hannoveru, pořádaný koncem září, připravil novinku v podobě atraktivního provedení modelu Vivaro.

Automobilka Opel hodlá na letošní IAA v Hannoveru představit svou kompletní nabídku lehkých užitkových vozidel od modelu CorsaVan přes Combo a Vivaro až po Movano. Největší hvězdou na stánku německé značky se pak má stát Vivaro Sport.

Tato novinka zůstává i nadále především lehkých užitkovým vozidlem a její označení má upozorňovat na atraktivní výbavu. Ta bude k dispozici pro čistě užitkový Van, Crew Van, kombinující prostor pro cestující a náklad i osobní verzi Combi ve dvou délkách karoserie.

Vivaro Sport zaujme stříbrnými nebo černými pruhy v závislosti na odstínu laku karoserie umístěnými na kapotě motoru, střeše a bocích. Standardem jsou hlavní světlomety s LED pro denní svícení, mlhovky a 17palcová litá kola, která mohou být na přání v černé barvě.

Cestující v provedení Combi mají před zvědavými pohledy okolí a slunečními paprsky chránit tónovaná boční okna a příjemnou atmosféru na palubě zajistí standardně dodávaná klimatizace a chybět nebude ani informační systém Navi 50 IntelliLink.

Na přání bude pro interiér všech provedení modelu Vivaro Sport k dispozici velurové čalounění s bílým prošíváním. Pro nákladový prostor pak bude k dispozici volitelný paket „Sport“ s tmavě šedými bočnicemi a modrým ambientním osvětlením.

Jake.auto.cz: Opel Vivaro (přehled článků)

Paleta pohonných jednotek pro Opel Vivaro Sport se omezuje pouze na vznětový čtyřválec 1.6 BiTurbo ve verzích s výkonem 92 kW (125 k) a 107 kW (145 k) ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol.

Na německém trhu bude tento k dispozici za ceny od 28.800 euro včetně DPH (okolo 780.500 Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
19. 9. 2016 14:14
Re: Sport
Každý máme na veci iné pohľady a iné názory, takže tak. Nechcem sa tu hádať ani nič dokazovať, jednoducho som reagoval na skutočnosti a vyjadril som svoj pohľad/názor na ne. Ako si už písal, niekomu tieto motory stačia, iným nie. Nehovorím, že naftové motory nie sú výkonné, sám jazdím na naftových autách, ale nikdy si na nich nezajazdíš rally tak, ako na benzínových, to je proste fakt. A myslím, že vw má pre transporter v ponuke aj benzínové motory, ale nechápem prečo... Veľmi by ma zaujímala životnosť takéhoto motoru v úžitkovom automobile.
Re: Sport
Oplu rovnako ako aj Renaultu v tomto aute silnejší motor jednoducho chýba, to je nepopierateľný fakt. Bez ohľadu na to, že výkony podávané najsilnejšou jednašetkou môžu väčšine zákazníkov stačiť (ale nemusia, tí potom radšej prebehnú ku konkurencii).
Športový motor nemusí byť len benzínový, na to sme si už zvykli, u ťažkého a objemného auta zvlášť. Neviem, prečo by v tomto prípade naftiak nemohol byť športovo naladený. Zobuď sa, čas ťažkých hladkých atmosfér v nafte je už dávno preč. Výkonný benzín v takomto aute by žral aj trávu okolo cesty.
19. 9. 2016 09:10
Re: Sport
Ja som sa nepýtal na výbavu, ale techniku. A keď už hovoríme o výbave, tak s tým súhlasím... Ja si pod Športom predstavujem benzínový motor a nie naftový, čiže aj keby tam bol V6, tak to na veci nič nemení, naftový motor nikdy nebude športovo naladený, to si v prvom rade musíme uvedomiť. Ale nemyslím si, že Vivaru chýba technika, motor 1.6 CDTI BiTurbo je veľmi pružný a aj keď je v porovnaní s konkurenciou menší, tak vie spraviť dosť práce. A čo sa týka ceny, tak vrcholný motor u Vivara 1.6 CDTI BiTurbo (145 koní) so 6-stupňovou prevodovkou je v porovnaní povedzme s Transportérom stále lacnejší, ako nejaký 84 koňový 2.0 tdi s 5-stupňovou prevodovkou, čiže pre mňa je to logická voľba.
Re: Sport
Prečítaj si príspevky vyššie, možno potom pochopíš. Ale aby som ťa nenaťahoval:
Prívlastok Sport u mňa znamená športovejší podvozok, ostrejšiu vačku, pár koníkov navyše a rýchlejšiu šaltpáku. Čo z toho vie ponúknuť táto krabica? Jej vrcholový motor je pod úrovňou konkurencie a meno paketu plní reálne trochu inými diskami kolies a samolepkami. Proste len pozlátko...
Neviezol som sa v Opli. Viezol som sa v Renaulte, obsadenom spolu šiestimi ľuďmi, asi 120-kilovou elektrocentrálou a kopou elektrického náradia. Stačilo to tak-tak, predbiehanie na diaľnici už chcelo trochu predvídavosti. Pracant snáď hej, ale rýchlik hodný slova "Sport" ani omylom.
18. 9. 2016 10:30
Re: Sport
Podľa teba tomu chýba poctivá technika? Viezol si sa v tom vôbec? Prečo máš taký pocit?