Opel zvažuje přesun výroby Mokky z Koreje do Španělska
Opel Mokka, první malý crossover značky s bleskem ve znaku, má přilákat mladé zákazníky a snížit dlouhodobé chronické ztráty evropské divize amerického koncernu. Paradoxně se však vedle svého sourozence Chevroletu Trax vyrábí pro Evropu v jihokorejském Bupyeongu. V dohledné době by se to ale mělo změnit. Produkce se přestěhuje do Španělska, alespoň to tvrdí německý deník Handelsblatt s odvoláním na nejmenovaný zdroj v americké centrále General Motors. Trax však v Asii určitě zůstane.
V Zaragoze je volná kapacita vedle Corsy a Merivy. Segment kompaktních SUV se v Evropě rozrůstá a přestěhování produkce na starý kontinent by Opelu určitě pomohlo. Mokka se totiž neuvěřitelně chytla. Od října 2012, kdy se začala prodávat, již své majitele našlo, nebo ještě najde více než 100 tisíc aut. Objednávkové knihy jsou plné. Tahle situace, která předčila veškerá očekávání, si vynutila opatření, které dobře znají starší čtenáři: zavedení pořadníků. I když, v bývalém Československu fungovalo kvůli centrálnímu plánování a nikoli vzhledem k vysoké poptávce.
Opel sám zveřejnil, že v Evropě bude vyrábět druhou generaci Mokky. Na tu je ale ještě dost času.
V březnu potvrdil jeho mluvčí, že se zkoumá i případná evropská produkce větší Antary, která dosud vzniká ve stejné jihokorejské továrně. V pondělí 10. června dále oficiálně zaznělo, že GM skutečně hledá dodatečné kapacity pro své malé SUV. Informace zveřejnil server Automotive News Europe. Mluvčí však v obou případech odmítl prozradit detaily, dodal jen, že odpovědné osoby dosud žádné rozhodnutí v tomto směru neučinily.