Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ostrá emka jako předokolky? Je to obrovská výzva, říká BMW

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 23. 7. 2018 • 01:27
52
39
Zobrazit náhledy (52)
BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition BMW M2 Competition
Dočkáme se v budoucnu „emkových“ BMW s pohonem předních kol? Automobilka to bere jako velkou výzvu, ale zatím se to jeví jako nepravděpodobné.

Ať už se to skalním příznivcům mnichovské automobilky líbí nebo ne, BMW se nebrání ani modelům s pohonem předních kol. Architekturu FAAR, jež je určena právě pro předokolky, využije značka u minimálně šesti dalších modelů. Zatím ale nepadla zmínka o tom, jestli se v Mnichově chystají produkovat s pohonem předních kol i sportovní deriváty M.

Nyní se o tomto tématu rozhovořil Frank Van Meel, šéf „emkové“ divize. Byť uznává, že pohon předních kol je téměř v rozporu s filosofií BMW M, možnost zcela nevyloučil. Dokonce ji označil za velkou výzvu. „Je to obrovská výzva. Chceme poskytnout typický pocit z vozu M, který si ale všichni pojí s pohonem zadních kol,“ řekl během akce s M2 a M5 ve Španělsku.

Pokud se sportovních předkolech skutečně dočkáme, mohlo by jít o vozy M Performance, tedy mezistupeň mezi standardními modely a jejich ostrými variantami. Dle Van Meela jsou takové předokolky pravděpodobnější než čistokrevné vozy M.

„Je to velký segment a samozřejmě velmi atraktivní, vždyť jde o vstup do světa M. Otázkou zůstává, jaký typ takových aut by naši nabídku mohl obohatit,“ dodal závěrem s tím, že konkrétnější už být nechce.

Ostatně i nové BMW M5 přesedlalo z pohonu zadních kol na čtyřkolku, byť díky svým flexibilním vlastnostem umí i nadále zachovat jízdní požitek zadokolky. A pokud by se BMW skutečně rozhodlo postavit „emkové“ stroje s pohonem předních kol, na zadní nápravě by mohla vypomáhat nějaké forma elektrického pohonu. To je ale hudba hodně vzdálené budoucnosti...

Související články

Témata
24. 7. 2018 15:28
Re: Spíše emka
No kluci v Británii přidávají vzpěru do podvozku.....myslím, že na kupátku M240i je ta vzpěra standard. M135i xDrive se nekroutila......... :-!
Avatar - speedfred
24. 7. 2018 14:33
Re: Spíše emka
ak sa krúti tak pridaj rám do interieru >:D
24. 7. 2018 14:31
Re: Spíše emka
Nevím, jestli špéra vyřeší kroucení šasi a odlehčování předku při akceleraci.....spíš pomůže při průjezdu zatáčkou a výjezdu z ní....
Avatar - speedfred
24. 7. 2018 14:11
Re: Spíše emka
140 potrebuje špéru.
24. 7. 2018 14:07
Re: Spíše emka
M140i je spíš undertaker friendly............ ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku