Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pagani Huayra Lampo: Blesk vzpomíná na Fiat Turbina

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 17. 12. 2017
21
1
Zobrazit náhledy (21)
Pagani Huayra Lampo Pagani Huayra Lampo Pagani Huayra Lampo Pagani Huayra Lampo Pagani Huayra Lampo Pagani Huayra Lampo Pagani Huayra Lampo Pagani Huayra Lampo Pagani Huayra Lampo Pagani Huayra Lampo Pagani Huayra Lampo Pagani Huayra Lampo Pagani Huayra Lampo Pagani Huayra Lampo Pagani Huayra Lampo Pagani Huayra Lampo
Pagani Huayra Lampo stvořili Garage Italia Customs a koupit se nedá. Vzdává hold turbínovému prototypu Fiatu.

Fiat experimentoval v letech 1948-1954 s plynovou turbínou. Vývoj kupé, které poháněla, tedy trval od prvních náčrtů šest let. Jednotka disponovala výkonem 220 kW při 22.000 otáčkách, problémem se ukázala obří spotřeba paliva a přehřívání. Auto bylo testováno na oválu, který turínská automobilka vybudovala přímo na střeše továrny Lingotto. Chlubilo se supernízkým součinitelem odporu vzduchu 0,14. Jediný exemplář aerodynamického vozu odpočívá v turínském Museo Nazionale dell'Automobile. Je velmi dobře známý i pro svou krémovou barvu v kombinaci s červenými pruhy a italskou trikolórou na zadních blatnících.

Právě tomuto vozu se rozhodl vzdát hold Lapo Elkann, majitel známé Garage Italia Customs. Jak známo, Elkann je vnukem Gianniho Agnelliho (1921-2003), takže jej k Fiatu pojí kromě vlastnictví podílu akcií rodinné vazby a kdysi pro něj přímo pracoval, šéfoval marketingu. Dnes také vlastní značku Italia Independent. Nicméně coby pojízdnou poctu si excentrik vybral Pagani Huayra, samozřejmě se souhlasem samotného Horacia... Ten na svoje auta nenechá sahat jen tak někoho a na vytvoření tohoto kusu logicky jeho firma spolupracovala.

Jmenuje se Lampo. Ne, skutečně v názvu nechybí jedno písmenko, zlobivé dítě podnikatelské rodiny si jej nepojmenovalo po sobě. Italštiny znalí vědí, že výraz v češtině znamená blesk. A tím Huayra opravdu je. Nicméně Lampo se vrací vzhledově k 63 let starému originálu. Má tedy stejnou barevnou kombinaci, některé díly navíc pocházejí z výkonné Huayry BC včetně velkých přívodů vzduchu vpředu, diody jsou však sešikmené a nikoli rovné Rudou září i karbonové části, které jinak vyznávají tradiční strukturu tohoto materiálu.

Nesmí chybět italské vlajky na všemožných částech exteriéru včetně brzdových třmenů za desetipaprkovými koly. Většinou mají právě tvar blesku. Precizně zpracovaný kokpit je potažen kůží ve stylu šachovnice v rudohnědé kombinaci. Vypadá možná až kýčovitě, přírodní hovězinu ale ručně zpracovávali turínští řemeslníci. Uhlíková vlákna nesmějí chybět ani zde, doplňuje je hliník, který ovšem vypadá jako bronz. Aby ne, příslušné části spočinuly v lázni z této slitiny.

Jen turbínu za zády posádky pochopitelně Huayra Lampo postrádá. Pohání ji stále motor Mercedes-AMG, šestlititrový vidlicový dvanáctiválec se dvěma turby, tisícovkou newtonmetrů a podle zveřejněných informací 544 kW (740 k) výkonu.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - beibej
To je HUMUS....
beibej
| 18. 12. 2017
nevkusný tuzing :no:
A to je základní verze tak krásná.