Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pagani Huayra S/BC: První fotka prototypu ostré verze

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
O tom, že v manufaktuře Horacia Paganiho chystají výkonnější verze Huayry, už si štěbetají nejen modenští vrabci. Jak vypadá první prototyp?

Horacio Pagani je blázen v tom nejlepším slova smyslu, perfekcionista, který vyžaduje od všech jen to nejlepší. Právě díky tomu nezkrachoval jako mnohá konkurence a svůj sen si splnil. Vyrábí supersporty, či spíše hypersporty, které sám navrhuje. Po Zondě přišla před pěti lety Huayra, pořád s vidlicovým dvanáctiválcem Mercedes-AMG, ale už objemu 5,98 l a přeplňovaným dvěma turby.

Teď se konečně dočkáme ještě ostřejší verze. Zatím jediná oficiální fotka prototypu toho zrovna moc neukazuje. Základní tvary beztak dobře známe, auto se zatím skrývá pod kamufláží. Pohled zezadu odhaluje změněnou aerodynamiku, pevné zadní křídlo a agresivní difuzor pro větší přítlak, tato Huayra se tedy nebude spoléhat jen na výsuvné klapky. Na řadě je totiž dovádění na okruhu, teprve až potom silniční provoz. Pagani ji ostatně v uplynulých měsících testovalo na závodních tratích. Zkušební vzorek měl výraznější boční nástavce a pořádné přední lízátko, které tady vidět není. Prototyp dostal také nová kola se sedmičkou dvojitých paprsků.

První snímek zveřejnila automobilka na svém oficiálním facebookovém profilu s hashtagem „huayrabc“, o významu posledních dvou písmen můžeme zatím jen spekulovat, ale je možné, že nová verze je skutečně ponese. Nebo se bude jmenovat S? Více se určitě dozvíme v Ženevě, kde hardcore Huayru uvidíme naživo. Není pravděpodobné, že by byla oficiálně odhalena dříve, tedy naživo.

Šestilitrový V12 typu M158 určitě posílí. Zatím dává 730 koní (537 kW) a tisícovku newtonmetrů k tomu. Vzhledem ke štědřejšímu využití uhlíkových kompozitů klesne hmotnost ze současných 1350 kg, takže se možná zlepší i zrychlení z klidu na stovku (dosud 3,3 s). Hypersport před redukční dietou jede 370 km/h.

Horacio Pagani jasně řekl už loni v Ženevě, že výkonnější verzi současné modelové řady neprodá žádnému novému klientovi, ale pouze těm, kteří už jeden kus v garáži mají. Nevznikne jich také více než dvacet. Za zhruba 2,5 milionu eur, tedy bezmála 68 milionů korun jeden.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)