Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pálit pneumatiky půjde se všemi Mustangy. Funkci dostane i EcoBoost

Stanislav Kolman
Diskuze (32)
Zatímco doposud byl systém line-lock k dispozici jen s vybranými motorizacemi, od příštího roku půjde spárovat se všemi pohonnými jednotkami.

Video se připravuje ...

Modrý ovál doposud nabízel funkci line-lock jen v osmiválcových modelech Mustang GT. Od roku 2018 ale systém napomáhající tradičnímu „burnoutu“ půjde spárovat se všemi pohonnými jednotkami, včetně šestiválců i 2,3litrového EcoBoostu.

Režim line-lock se má primárně využívat během dragů a určený je výhradně na uzavřené komunikace. Systém při aktivaci zablokuje pouze přední brzdy, zadní kola může řidič uvést do pohybu až na 15 sekund. Hlavní úlohou je zahřátí pneumatik, případně odstranění nečistot před startem. Není ale žádným překvapením, že vlastníci Mustangu režim využívají při jakékoliv příležitosti.

Funkci lze spárovat se šestistupňovou manuální převodovkou, ale i novým desetistupňovým automatem. Jak je patrné z přiloženého videa, systém se poměrně snadno aktivuje prostřednictvím menu Track Apps.

„Pálení gum zkrátka nikdy neomrzí. Je jedno, kolik vám je let a kolikrát jste to už zkoušeli,“ uvedl Vaughn Gittin junior, šampion série Formula Drift. „Kdo by pomyslel, že Mustang s motorem EcoBoost může být na 15 sekund takhle zuřivý? Tohle zkrátka musíte milovat.“

Stanislav Kolman
Diskuze (32)
Avatar - Barrichello
1. 7. 2017 18:08
Re: Ecoboost je vo ho*ně
Jojo, jasně za 500 USD.

By mě zajímalo jak docílí zázračných hodnot za 12 tis Kč. Tolik nestojí ani pořádné cold air intake sání nebo výfuk. Mimochodem se správným kompletním výfukem vč potrubí a svodů, s cold air intake a přeprogramovanou RJ není problém z té V6 vyrazit cca 340 koní (z té fordí), z GM klidně i 380-390 :-)
Avatar - Barrichello
1. 7. 2017 18:05
Re: Ecoboost je vo ho*ně
O tom žádná, V8 je jasný, kor za tu cenu.

Debata byla o tom, že když by ho nechtěl nechtěl, je lepší V6 než Ecoboost.

Avatar - Barrichello
1. 7. 2017 18:02
Re: Ecoboost je vo ho*ně
To víš no, se pozná znalec. Já znam ameriky z V6 jen z vobrázků no, škoda že už vlastím 4tou V6 ameriku >:D >:D >:D Pravda, Stratus měl motor Mitusbishi, abych byl poctivý.

Jasně, vůbec to nejede, 300-340 koní měly před pár lety V8 4-5 litry a to nejen v USA, ale i ty evropské. Asi taky nejely. A že měly točivej moment o 150 Nm větší by je nezachránilo, když to často byly 1,7-2 tunové káry. Mustang V6 váží 1,6 tuny.

Jaguar někdy do roku 2009 dělal 4,2 V8 kompresor, co měl cca 410 koní z kompresorvýho 4,2 V8. Tedy výkon o cca 70 Hp větší, než má dnešní atmoséra od GM s menším objemem, bez dvou válců a kompresoru.

:-)

Jinak právě sem přijel šetiválcovým CTS 3,6 311 HP a kupodivu mě cestou žádný oturbený čtyřválce nepředjely, zajímavý - když to přeci nejede, a to má co CTS oproti Mustangu 200 kg navíc >:D
1. 7. 2017 11:02
Re: Ecoboost je vo ho*ně
Kamaráde, kdybys neznal auta pouze z obrázků a katalogů, tak bys věděl, že je důležitý i průběh krouťáku a taky hmotnost vozu. A proč bych se neměl bavit o úpravách ? Jenom to dokresluje, jak je V6 ATM na ho*no, když ji ECO s originální fabricko příplatkovou úpravou (žádný tuning) za 500 dolarů přechčije na plné čáře a s pořizovací cenou za nový vůz v EU jsem pořád níže, než s V6. A o tom interiéru verze V6 kvalit ubytovny ukrainských dělníků už jsem se zmiňoval a o podvozku asi tobě nemá cenu nic říkat - to už je asi nad tvoje chápání. Můžeš koně přivést k vodě, ale pít ho nedonutíš. Klidně si V6 kup. Já bych šel do V8 pokud by mi šlo o prestiž. Pokud půjdu po provozních nákladech, výkonu a jízních vlastnostech je jasnou volbou ECO. V6 je mrtvá a novou už ani neseženeš. Ford stejně jako zákazníci v US ji na rozdíl od pepiků v česku pohřbili ;-) >:D
Avatar - CHerokee
1. 7. 2017 10:51
Re: Ecoboost je vo ho*ně
Ono to tež chce s atmosférou jiné zacházení. 4 válec ve Stangu působí nepatřičně, zvláště, když otevřeš tu kapotu a vešel by tam bez přehánění 2x. Ale jinak samo, do Stangu patří 8 válec.