Paříž živě: Opel Insignia ecoFLEX má motor 2.0 CDTI (118 kW) a spotřebu pod 5,2 l/100 km
Místo malého turbodieselu se u úsporné verze objevuje tak trochu překvapivě plnohodnotný turbodiesel. K pohonu Opelu Insignia ecoFLEX slouží přeplňovaný vznětový motor 2.0 CDTI ECOTEC o výkonu 118 kW (160 k) a točivém momentu 340 Nm, resp 380 Nm při využití funkce overboost. Novinka dokáže s touto pohonnou jednotkou akcelerovat z 0 na 100 km/h za 9,5 s a její maximální rychlost činí až 218 km/h. Konkrétní hodnotu kombinované spotřeby výrobce zatím nezveřejnil, ale slíbil, že vůz v kombinovaném cyklu nevypustí více než 140 gramů oxidu uhličitého na 1 km, což odpovídá méně než 5,2 l/100 km.
Nový čtyřválcový turbodiesel „common-rail“ o objemu 2,0 l využívá řadu inovativních prvků, které jsou zárukou produkce nejnižšího množství emisí po celou dobu životnosti agregátu. Systém elektronického řízení procesu vznícení a hoření směsi „closed-loop“ přizpůsobuje vstřikování paliva přesně aktuálním jízdním podmínkám. Piezoelektrické snímače tlaku, instalované do žhavicích svíček motoru, měří spalovací tlaky (až do hodnoty 180 bar) v každém válci zvlášť – toto měření probíhá až milionkrát za minutu, a to s přesností na 98 procent. Data o spalovacích tlacích zpracovává elektronická řídicí jednotka motoru, která upravuje objem a časování vstřikování paliva do jednotlivých válců. Systém „closed loop“ garantuje, že motor pracuje vždy s maximální možnou účinností a s minimálními emisemi. Celý systém počítá i se změnami v průběhu životnosti agregátu, jako jsou například zvětšující se opotřebení motoru, nepřesnosti v měření množství paliva, výrobními tolerancemi součástí motoru nebo proměnlivou kvalitou nafty nebo změnami počasí.
Opel Insignia ecoFLEX se vedle moderní pohonné jednotky může pochlubit propracovanými aerodynamickými vlastnostmi karoserie, která má koeficient aerodynamického odporu vzduchu Cd = 0,26. Speciálně pro tento model byly vyvinuty i pneumatiky Michelin Primacy HP s nízkým valivým odporem. Stejně, jako všechny ostatní verze modelové řady Insignia, také model ecoFLEX vyhovuje limitům emisní třídy Euro 5.
Na trhu se hatchbacky a sedany Insignia ecoFLEX objeví v průběhu roku 2009.