Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Paříž živě: Opel Insignia ecoFLEX má motor 2.0 CDTI (118 kW) a spotřebu pod 5,2 l/100 km

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Na stánku německé automobilky Opel se vedle standardních provedení nového modelu Insignia představuje také verze s označením ecoFLEX, která se má vyznačovat velmi příznivými hodnotami spotřeby paliva při zachování dobrý dynamických vlastností.

Místo malého turbodieselu se u úsporné verze objevuje tak trochu překvapivě plnohodnotný turbodiesel. K pohonu Opelu Insignia ecoFLEX slouží přeplňovaný vznětový motor 2.0 CDTI ECOTEC o výkonu 118 kW (160 k) a točivém momentu 340 Nm, resp 380 Nm při využití funkce overboost. Novinka dokáže s touto pohonnou jednotkou akcelerovat z 0 na 100 km/h za 9,5 s a její maximální rychlost činí až 218 km/h. Konkrétní hodnotu kombinované spotřeby výrobce zatím nezveřejnil, ale slíbil, že vůz v kombinovaném cyklu nevypustí více než 140 gramů oxidu uhličitého na 1 km, což odpovídá méně než 5,2 l/100 km.

Nový čtyřválcový turbodiesel „common-rail“ o objemu 2,0 l využívá řadu inovativních prvků, které jsou zárukou produkce nejnižšího množství emisí po celou dobu životnosti agregátu. Systém elektronického řízení procesu vznícení a hoření směsi „closed-loop“ přizpůsobuje vstřikování paliva přesně aktuálním jízdním podmínkám. Piezoelektrické snímače tlaku, instalované do žhavicích svíček motoru, měří spalovací tlaky (až do hodnoty 180 bar) v každém válci zvlášť – toto měření probíhá až milionkrát za minutu, a to s přesností na 98 procent. Data o spalovacích tlacích zpracovává elektronická řídicí jednotka motoru, která upravuje objem a časování vstřikování paliva do jednotlivých válců. Systém „closed loop“ garantuje, že motor pracuje vždy s maximální možnou účinností a s minimálními emisemi. Celý systém počítá i se změnami v průběhu životnosti agregátu, jako jsou například zvětšující se opotřebení motoru, nepřesnosti v měření množství paliva, výrobními tolerancemi součástí motoru nebo proměnlivou kvalitou nafty nebo změnami počasí.

Opel Insignia ecoFLEX se vedle moderní pohonné jednotky může pochlubit propracovanými aerodynamickými vlastnostmi karoserie, která má koeficient aerodynamického odporu vzduchu Cd = 0,26. Speciálně pro tento model byly vyvinuty i pneumatiky Michelin Primacy HP s nízkým valivým odporem. Stejně, jako všechny ostatní verze modelové řady Insignia, také model ecoFLEX vyhovuje limitům emisní třídy Euro 5.

Na trhu se hatchbacky a sedany Insignia ecoFLEX objeví v průběhu roku 2009.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Avatar - Arnold Hackel
9. 10. 2008 18:55
Re: nic-moc
jo hele je to jasný. Insignia je horší auto, protože víc žere. Je jedno, že líp jede, ale víc žere :-) Víc žere :-) >:D :yes: žere :-)
8. 10. 2008 21:28
Re: nic-moc
Pri jakem vykonu ale...
8. 10. 2008 19:25
nic-moc
Ked si uvedomime, ze starsi Passat 1.9 TDI Bluemotion a Superb 1.9 TDI Greenline maju normovanu spotrebu 5,1 l/100km.... A najma novy Passat 1.6 TDI Bluemotion len 4,1 l/100km....... Ja by som si pockal na Superba s 1.6 TDI.
8. 10. 2008 19:11
Re: Skutečnost
Nevim kolik tahle Insignie,ale znamej ma Zafiru(2008) 1,9 CDTi a plne nalozena zere 5,4 - 5,7
Avatar - Plautus
8. 10. 2008 08:55
Re: Skutečnost
vo väčšine prípadov idú automobilky malými krokmi k ekológii, jedná sa skôr o marketingový ťah, ktorý je v dnešnej dobe akosi potrebný, ale inak nevidím v tom príliš veľký prínos, resp. prínos je veľmi zanedbateľný...skôr by bolo na mieste, ak by sa už v skutočnosti začali presadzovať alternatívne pohony k v súčasnosti štandardným pohonom...nie že by som bol najväčší ekologický fanatik tejto planéty, ale lezie mi už na nervy bujačenie s cenami ropy a od toho odvíjajúcich sa cien palív... ;-\