Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Parkování v USA

Prokop Krásný
Radnice města Washington, District of Columbia, se rozhodla snížit poplatky za parkování v centru města ve večerních a nočních hodinách. Důvodem je hlavně snaha přilákat více návštěvníků divadel, nočních podniků a nočního života vůbec.

Představitelé města připouštějí, že se jim sníží obrat v parkovném, ale na druhou stranu očekávají zvýšení příjmů podniků v oblasti a následný vyšší příjem z daní.

V současné době jsou všechny chodníky v centru olemovány parkovacími automaty, nejnižší sazba je pět centů a myslím, že za čtvrťák si koupíte 15 minut, ale to je odstupňované podle lokality. U většiny je parkování omezeno na dvě hodiny, dá se sice přijít a dokrmit automat dalšími mincemi, ale na to zase dbá policista, který obchází ulice a a zapisuje auta s prošlým stáním a auta blokující místo příliš dlouho. Myslím, že se používají i botičky, žádnou jsem ale zatím neviděl ani nedostal.

V obchodní části centra jsou v provozu garáže, parkování něco stojí, tak okolo 7 dolíků na den, se slevou na 6 pro ranní ptáčata. Myslím, že cena je kalkulována s ohledem na cenu lístku na metro, kdyby byla moc vysoká, řidiči by parkovali na záchytných parkovištích a garáže by ztráceli. DC je i tak auty přecpáno a na hodně garážích jsem viděl nápis "Full" již v devět hodin ráno. Pro spěchající obchodníky nabízí většina garáží přistavení vozu na určitou hodinu; necháte jim klíče a když si pro vůz přijdete, najdete jej stát u výjezdu. Ušetříte si tak jízdu výtahem do nějakého minus desátého patra a pak nekonečné šroubování zase nahoru.

Kromě v garáži nebo u parkovacího automatu můžete auto nechat na hlídaném parkovišti, ale těch je málo, cena pozemků v centru je na to příliš vysoká. Jednou jsem parkoval na fantastickém betonovém plácku hned vedle hospody kde točí i plzeňské pivo. Správce a hlídač v jedné osobě po mně chtěl klíče. Nechápal jsem proč a on navíc mluvil s nějakým příšerným akcentem , takže nám chvíli trvalo než jsme si to vysvětlili. Snažil se vydělat co nejvíc peněz a tak auta parkoval sám co nejúspornějším způsobem. Když jsem si přišel auto za dvě hodiny vyzvednout,musel přesunout čtyři jiné vozy a páté bylo moje auto.

Garáže pod budovou se tu moc nenosí, zrovna tak jako služební auta. Auta jsou tu dostupná a nutná a v zásadě je problém zaměstnance jak se do práce dostane a kde zaparkuje. Hodně velkých společností již z centra vypadlo na různá předměstí nebo úplně mimo město, kde je ještě místa dost a mohou se jaksepatří roztáhnout. Tam pak budují v přírodě prapodivně působící výškové budovy a nadzemní garáže.

General Motors nabízí slevu

Společnost General Motors se obrací na své nejvěrnější zákazníky ve svém úsilí zvýšit podíl na trhu. Společnost nabízí kupony na slevu v hodnotách 500 a 1 000 dolarů desítkám milionů vlastníků automobilů a trucků General Motors.

Kampaň je cílena na američany, kteří vlastní automobily GMC vyrobené v letech 1986 až 1998; kupóny na slevu při zakoupení nového vozu z dílen GMC byly rozeslány 10.dubna a platí do posledního června. Majitelé vozů Saturn nejsou v nabídce zahrnuti.

Tisková mluvčí General Motors, Donna Fontana, odmítla sdělit kolik kupónů bylo rozesláno, ale přiznala že jde o desítky milionů. General Motors prodaly v USA přes 60 milionů vozů za posledních 12 let.

Jak Fontana prohlásila: "Je to poprvé, kdy se snažíme kontaktovat všechny majitele, jde nám o podporu našich marketingových cílů - udržet GM auta v rodinách a nahradit starší vozy novými. Naše kampaň říká: Děkujeme za Vaši věrnost."

Rozesílané kupony jsou nádavkem k celonárodním slevám 500 až 2 500 dolarů, které jsou přístupné všem.

GM v současnosti bojují o svůj podíl na trhu s Fordem, Chryslerem a importovanými vozy. V únoru poklesl podíl GM na trhu s osobními vozy na téměř rekordně nízkou úroveň 28.6% a zvedl se až v březnu na 32.5% po nabídce zmíněných slev.

Fontana označila rozeslání kupónů za cílenější marketingový program než plošné slevy, neboť je zaměřen na skupiny náchylnější ke koupi nového vozu.

Podle agentury R.L.Polk a spol. má General Motors na americkém trhu automobilů nejvěrnější zákazníky, protože v roce 1997 si 68.79% koupěchtivých majitelů vozů GMC zůstalo věrno stejné značce.

Sleva 500 dolarů se vztahuje na většinu vozů GM, 1000 dolarů kupón se týká aut na horním konci modelové řady, jako je Buick Park Avenue a Riviera.



Prokop Krásný