Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peter Horbury, design Volvo: Pracujeme na autech, která budou atraktivní pro Čínu

Peter Horbury, design Volvo: Pracujeme na autech, která budou atraktivní pro Čínu

Peter Horbury, design Volvo: Pracujeme na autech, která budou atraktivní pro Čínu Zdroj: acz

Diskuze (5)
Listopadové číslo časopisu AutoDesign&Styling přináší rozhovor s vice-prezidentem designu značky Volvo.

Peter Horbury se narodil v roce 1950 v Alnwicku v Anglii. Průmyslový design vystudoval nejprve v Newcastlu, později i na Royal College of Art.

V čele designu Volvo stanul v roce 1991 a byl hlavním strůjcem razantních změn vzhledu švédské značky. Hranaté tvary nahradilo nové elegantní tvarosloví vycházející z tradičního skandinávského designu. Posledním počinem během jeho prvního angažmá u Volva byl model C30.

V roce 2002 se stal ředitelem designu skupiny prémiových značek koncernu Ford (Aston Martin, Jaguar, Land Rover a Volvo). Později v roce 2004 přesídlil do amerického Fordu, kde měl na starosti design všech amerických značek koncernu (Ford, Lincoln, Mercury). V roce 2009 se vrátil do Volva.

Za svoji více než 35letou kariéru navrhl přes 60 osobních i nákladních automobilů, autobusů a motocyklů. V soukromém životě řídí kromě Volva také Ford GT, který je jeho autem snů.

AutoDesign&Styling: Proč jste se rozhodl vrátit od Fordu k Volvu?

Horbury: Dali mi nabídku, kterou jsem nemohl odmítnout (smích). Úspěšně jsme dovršili práce na nových řadách Fordů a Lincolnů a cítil jsem, že moje americké dobrodružství se chýlí ke konci. Volvo bylo na prodej a po vstupu čínských vlastníků jsem si řekl, že to může být velmi zajímavá budoucnost.

AutoDesign&Styling: V čem je podle vás přechod pod čínské vlastníky tak zajímavý?

Horbury: Spojení otevírá nové možnosti, myšlenky a příležitost důkladně porozumět čínskému trhu a vkusu. Je to největší automobilový trh na světě a díky čínským vlastníkům máme velkou příležitost stanout v čele tohoto trhu. Vytvořit Volvo, které vychází ze švédského prostředí, tak, aby bylo atraktivní i pro čínské zákazníky, mi přijde jako velká výzva.

AutoDesign&Styling: A je to zajímavé i z hlediska designu? Čína pro mě v tomto ohledu nepředstavuje zrovna vrchol.

Horbury: Zatím ne, ale učí se velmi rychle. Volvo bude mít pořád svůj švédsky unikátní vzhled a ke své práci mám od vedení dostatek důvěry, abych mohl vést design značky tak, jak jsem přesvědčen, že je nejsprávnější.

AutoDesign&Styling:Jaké jsou největší trendy v designu exteriérů a interiérů?

Horbury: Jedním z hlavních trendů je tvořit vlastní charakteristický design. Každý se tedy snaží, aby Peugeot vypadal jako Peugeot, a ne Citroën nebo BMW atd. Tento trend naštěstí pořád sílí, přestože v minulosti jsme se častokrát všichni vzhledem našich aut přibližovali.

Celý rozhovor najdete v aktuálním čísle časopisu AutoDesign&Styling, který je právě na stáncích. Více informací naleznete na stránkách časopisu www.auto-design.cz.

Vstoupit do diskuze (5)