Peugeot 308
Peugeot 308
Peugeot 308
Peugeot 308
36
Fotogalerie

Peugeot 308: 3x facelift

Peugeot v Ženevě představí facelift všech tří verzí modelu 308. Společně se změnami designu přijde i několik technických inovací.

Aktuální zástupce Peugeotu v nižší střední třídě, model 308, se prodává od září 2007 a za tu dobu si našel 900 tisíc majitelů. Facelift se představí v březnu na ženevském autosalonu, prodávat se začne od dubna 2011. V souladu s obvyklou strategií koncernu PSA přichází facelift tohoto modelu krátce po uvedení nové generace sesterského Citroënu C4.

Kromě modernizovaného vzhledu se může faceliftovaná 308 pochlubit nižší hmotností, v průměru o 25 kg. Ke snížení spotřeby paliva přispěje zlepšení aerodynamiky (součinitel odporu 0,28), optimalizace motorů a použití nových 16palcových pneumatik s nízkým valivým odporem.

Zážehové motory zachovávají současnou paletu: 1,4 VTi (72 kW), 1,6 VTi (88 kW), 1,6 THP (115 kW) a pro 308 GTi 1,6 THP (147 kW).

Z turbodieselů po faceliftu pokračují 1,6 HDi (68 kW) a 2,0 HDi (120 kW). Novinkou je 2,0 HDi (110 kW), který nahrazuje verzi se 103 kW.

Pro oba dvoulitry, 1,6 VTi a slabší 1,6 THP se bude volitelně dodávat šestistupňová automatická převodovka.

Místo konvenčního 1,6 HDi o výkonu 82 kW se v nabídce objeví stejně výkonný mikrohybrid 1,6 e-HDi. Novinka, která se představila v modelu 508, bude v případě 308 nabízena s robotizovanou i obvyklejší manuální převodovkou. Díky samočinnému vypínání motoru mají emise CO2 hodnotu 98 g/km, tomu kombinovaná spotřeba zhruba 3,8 l/100 km.

Podstatou e-HDi je odpojitelný alternátor (2,2 kW), který slouží zároveň jako startér. Ve srovnání se systémy se zesíleným startérem je restart motoru e-HDi o 40 % rychlejší. K vypínání motoru dochází s manuální převodovkou už při rychlosti 20 km/h, s robotizovanou převodovkou při 8 km/h. Peugeot uvádí životnost alternátoru na 600 tisíc startování.

Označení Blue Lion, vyhrazené pro nejúspornější Peugeoty, ovšem ponese e-HDi jen v kombinaci s robotizovanou převodovkou.

308 Motion & Emotion

Facelift kombinuje originální prvky modelu 308 s detaily z nové 508. Všechny karosářské verze si zachovají charakteristický tvar písmene V, který začíná v přední části karoserie a přes kapotu motoru přímo navazuje na sloupky čelního okna. Po stranách tohoto tvaru se nachází nové, menší světlomety.

V případě natáčecích bi-xenonových světel mají světlomety atraktivní tmavé titanové pozadí.

Spodní část nárazníku je kompletně přepracovaná. Jediný otvor v přední části má méně zaoblený tvar a vizuálně se výrazně zúžil. Registrační značka se přemístí ze spodní hrany nárazníku na bezpečnější umístění uprostřed tohoto otvoru. Svisle orientované mlhovky zůstávají zachovány, lemují je nová diodová světla pro denní svícení.

I přes výrazné designové změny se vnější rozměry Peugeotu 308 nezmění.

Další partie podstoupí jen kosmetické změny. Samozřejmostí jsou nové vzory 16-, 17- a 18palcových kol. Páté dveře u hatchbacku opticky rozšíří chromovaná lišta. Kabriolet 308 CC má mírně upravenou grafiku zadních diodových světel.