Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 807: jemné retuše a k tomu 2.2 HDI FAP (125 kW)

Ondřej Láník
Diskuze (2)
Po necelých šesti letech od zahájení výroby jezdí po světě 150 tisíc osmsetsedmiček. Od roku 2008 budou mít pod kapotou také dieselové biturbo. Nový modelový rok navíc přináší několik příjemných novinek.

Stylistické retuše jsou na první pohled jen obtížně rozeznatelné, ale Peugeot je popisuje asi takto: "Změnou prošla mřížka přední masky zdobená horizontálními chromovanými lištami. Znak lva je větší a výraznější. Celý vůz obepíná chromovaný lem. Ten také zvýrazňuje boční ochranné lišty, které jsou nyní v barvě karoserie. V souladu s těmito novými chromovanými prvky jsou ve stejném stylu provedeny i vnější kliky bočních posuvných dveří. V zadní části má znak lva větší prostor. Chromovaný kryt víka je širší a nese nápis PEUGEOT. K dispozici jsou dvě nové metalické barvy karoserie - modrá Rhodes a šedá Moondust".

Uvnitř došlo také k několika designérským změnám. Plasty použité k výrobě palubní desky a čalounění dveří jsou v černé barvě Mistral. Stejně tak i většina viditelných částí je laděna do jemného barevného odstínu. Čalounění sedadel, palubní desky a výplní dveří je u první verze z nové proplétané látky v barvě šedé Bise. S tímto barevným odstínem se setkáme i u druhé úrovně výbavy u kombinace veluru a proplétané látky velurového typu. Zákazník si ovšem může zvolit i zcela odlišné provedení – jasný a světlý interiér Matinal. Toto provedení se opakuje i u třetí úrovně výbavy s čalouněním sedadel v kombinaci Alcantara/látka nebo na přání v kůži. Dále je k dispozici také kožené čalounění sedadel v barvě černá Mistral. Výplně dveří a palubní deska jsou potaženy Alcantarou stejné barvy.

Dvěma turbodmychadly přeplňovaný motor 2.2 HDI FAP 125 kW představuje čtyřválcový vrchol řady vznětových motorů PSA. Nový přírůstek v modelové řadě 807 se nedávno objevil u modelu 407 a následně také u řady 607. Při 1 000 ot./min motor vyvíjí již 200 Nm. 280 Nm dosahuje při 1 250 ot./min. Maximální výkon 125 kW prokazuje při 4 000 ot./min. S manuální převodovkou dosahuje maximálního točivého momentu 370 Nm při 1 500 ot./min. S automatickou šestistupňovou převodovkou je to 400 Nm při 1750 ot./min.

Turbodiesel pracuje se vstřikováním common-rail firmy Bosch, maximální vstřikovací tlaky (1800 bar) jsou obsluhovány sedmiotvorovými piezoelektrickými vstřikovači. V kombinovaném režimu spotřebuje osmsetsedmička s tímto motorem 7,2 l/100 km, se šestistupňovou automatickou převodovkou pak 8,2 l/100 km.

V nabídce zůstávají motory 2.0 16V HDI FAP (88 kW, 300 Nm), 2.0 16V HDI FAP (100 kW, 320-340 Nm) a 2.0 16V (103 kW, 200 Nm).

Ondřej Láník
Diskuze (2)
5. 1. 2008 10:25
807
Po těch letech bych spíše čekal novou generaci než nepoznatelné retuše.Co mi tohoto auta silně vadí je palubní deska,která na mě působila velmi neergonomicky a neharmonicky:kontrolky jsou u volantu,budíky ve středu palubovky... ;-\
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
5. 1. 2008 00:43
2.2HDi
Tenhle motor vypadá velice slibně, určitě si najde mnoho zákazníků, protože větší diesel 807mě chyběl jako sůl. Přeci jenom 100kW, koho to dneska nadchne ;-) Takže gratuluju Peugeotu k vyplněnému místečku v nabídce svých modelů a k (papírově) vynikajícímu motoru! :yes: