Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot chce kompletně elektrifikovat evropskou nabídku do roku 2025

Ondřej Mára
Diskuze (8)

Na rozdíl od mnohých konkurentů se však Peugeot s elektrifikací nezbavuje klasických spalovacích motorů. Chce totiž nabízet vhodné řešení pro každého.

Vedení automobilky Peugeot se pochlubilo svými plány na postupnou elektrifikaci kompletní nabídky modelů na evropském trhu. Ještě do konce tohoto roku by měla elektrifikace pokrýt 70 % nabídky, do roku 2023 až 85 % modelů a do roku 2025 by měla být elektrifikace kompletní.

Na rozdíl od některých automobilek se však Peugeot nehodlá zbavovat ani svých benzínových či naftových motorů. V rámci strategie „Power of Choice“ totiž plánuje nabídnout ke každému modelu se spalovacím motorem alternativu v podobě plug-in hybridního nebo čistě elektrického pohonu.

Dosavadní prodeje elektrifikovaných modelů v Evropě by přitom podle CEO Lindy Jackson měly být skvělé. Připomeňme, že plug-in hybridní pohon dnes nabízejí například modely 3008 a 508, u kterých je kromě klasického modelu Hybrid dostupná i verze Hybrid4 s vyšším výkonem a pohonem všech kol.

Nejnovějším přírůstkem do rodiny plug-in hybridů se pak stal model 308, který bude nabízet plug-in hybridní pohon také ve dvou výkonnostních verzích, ovšem vždy s pohonem předních kol. Stejnou techniku pak dostanou i modely DS 4 nebo nedávno představený Opel Astra.

Vedle nabídky plug-in hybridů ale Peugeot rozšiřuje i nabídku čistě elektrických modelů, postavených na platformě eCMP. Vedle Peugeotů 208 a 2008 přitom na stejné platformě stojí i Opel Corsa-e & Mokka-E, DS3 Crossback e-Tense nebo Citroen e-C4.

Vedle osobních vozidel ale Peugeot elektrifikuje také nabídky svých užitkových vozidel různých velikostí. Zákazníci tak mohou dostat například modely e-Partner a e-Rifter, e-Expert a e-Traveller nebo e-Boxer.

Bez elektrické alternativy tak v nabídce vlastně zůstávají už jen modely 108, 301 a 5008. Malý Peugeot 108 už ovšem žádná velká budoucnost nečeká a SUV 5008 by ještě mohlo dodatečně získat plug-in hybridní techniku menšího 3008.

Ondřej Mára
Diskuze (8)

Doporučujeme

16. 7. 2021 08:16
Re: Power of choice
Akí sme zrazu všetci fajnoví. Škoda nám 40 rokov ponúkala vo svojich produktoch jeden, dva motory, súdobá socialistická konkurencia detto. O diesli sa dalo len snívať. A tiež sme to prežili. ;-)

P.S. V konečnom dôsledku aj ten VW bude ponúkať to čo ostatní, bez ohľadu na všetky tie plány. Konkurencia nepustí. Možno bude mať navrch skúsenosti s výrobou EV.
Avatar - Ozzman
16. 7. 2021 08:13
Re: Power of choice
Jízda jako tramvaj, dým jako Karosa....# Diesel life
15. 7. 2021 20:35
Re: No já nevím
Třeba 5008 má možnost krom 1.5d i 1.2pure oba 130koní a pak až plugin.Spomínáte jak dávali do superba 1.6d a všichni z toho měli srandu..ty motory taktak stačí pro třeba novou 308.Měli bychom do 2025 koupit nová auta než bude plugin základní motorizace i u 108
15. 7. 2021 17:17
Power of choice
To má smysl, zachovat vedle sebe všechny dostupně technologie pohonu, ať si zákazník vybere. Nicméně paleta motorů bude předpokládám hooodně osekaná - od každého jeden kousek 1x benzin/diesel/hybrid/elektro... No uvidíme, kam nás to emisní šílenství dostane ;-)

Rozhodně mi je to sympatičtější než přístup VW :no:
15. 7. 2021 16:53
Re: No já nevím
Do jiných modelů ještě k tomu přidat 1.2 PureTech. Člověk nemá moc velký výběr.