Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot Expert L2H11.6 HDI: Šest kubíků stačí

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)
Novou generaci Peugeotu Expert Svět motorů vyzkoušel v užitkovém provedení. Vybral delší a nižší verzi.

Expert se spolu s koncernovými sourozenci Jumpym a Scudem prodává ve dvou délkách, rozvorech i výškách. Námi zvolená verze L2H1 pojme skvělých 6 kubíků nákladu, přičemž výška auta dosahuje jen 1942 mm. Tím je sice omezen nákladový prostor ve vertikálním směru na 1449 mm, ale proti zvýšené verzi H2 (nárůst o 334 mm) se sedmi kubíky pro náklad ušetříte palivo a získáte dynamičtější auto.

Testovaný motor 1.6 HDI měl totiž dost práce i s naší verzí. Při obsazení pouze řidičem se devadesát koníků zadýchávalo jen lehce a vzalo si v průměru 7,0 1/100 km, ale malý furgon je stavěný především na převážení břemen. Tedy nakládáme...

Vyzkoušeli jsme rovněž druhý extrém a expert obsadili třemi pasažéry a těžkým nákladem, takže k překročení skvělé hodnoty užitečné hmotnosti 1188 kg by stačilo vzít do auta jen kočku.

S plnou parádou 2880 kg si moderní turbodiesel 1.6 HDI poradil těžko. Na rovině se auto rozjíždělo s rozpaky, mírné kopce vyžadovaly brzké podřazení o stupeň dolů. Dokonce se nám stalo, že do prudkého stoupání jsme museli jít na druhý rychlostní stupeň. Vzhledem k parametrům motoru žádný div. Ani v těchto případech však motor posádku nerušil, tak kultivovaný běh u náklaďáku jen potěší. Také brzdová soustava i přes extrémní namáhání v kopcovitém terénu pracovala na výbornou.

Ten, kdo uvažuje o plném využívání užitečné hmotnosti Expertu, pravděpodobně sáhne po silnějším turbodieselu 2.0 HDI/88 kW (cena ale vzroste o nemalých 55 000 korun).

Testované provedení L2H1 nemá kromě sourozenců Jumpy a Scudo přímého konkurenta. Dalším rivalem expertu tedy je Renault Trafic L2H1 (pochopitelně i dvojčata Nissan Primastar a Opel Vivaro), který vnějšími rozměry (5182 x 1904 x 1962 mm) i objemem nákladového prostoru 5,94 m3 odpovídá peugeotu téměř přesně. Základní pohonnou jednotku renaultu však tvoří objemný dvoulitr 2.0 dCI. Ještě vzdáleněji může peugeotu konkurovat o 8 cm širší základní Ford Transit Van 260 s objemem nákladového prostoru 5,62 m3, ale motor 2.2 TDCi se šestnáctistovce expertu už hodně vzdálil. Testovaná slabší jednotka se v dlouhém expertu jeví jako ideál pro toho, kdo bude převážet objemné a nepříliš těžké předměty.

Technické parametry
Motorpřeplňovaný vznětový řadový
Počet válců/ventilů4/16
Zdvihový objem1560 cm3
Největší výkon66 kW při 4000 ot./min
Největší točivý moment180 N.m při 1750 ot./min.
Rozvod ventilůDOHC
Převodovkapětistupňová manuální
Celkové vnější rozměry5135 x 1895 x 1942 mm
Rozvor náprav3122 mm
Rozchod kol vpředu/vzadu1574/1574 mm
Pohotovostní/užitečná hmotnost1692/1188 kg
Objem nákladového prostoru6 m3
Objem nádrže paliva80 l
Pneu215/60 R16
Největší rychlost145 km/h
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinace)8,6/6,8/7,5/100 km
Emise CO2198 g/km
Celková záruka2 roky
Záruka na neprorezivění karoserie12 let
Cena bez DPH535 900 Kč

Text: Ladislav Černý

Foto: Jiří Křenek

peugeot novemodely profi dodavky peugeot novemodely profi dodavky

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)