Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot má novou zbraň pro Dakar. Co je na 3008 DKR Maxi nového?

David Bureš
Diskuze (0)
Speciál Peugeotu pro Dakar 2018 dostal přídomek Maxi, což odkazuje na jeho větší rozměry. Auto nicméně zůstalo zadokolkou poháněnou třílitrovým bi-turbodieselem.

Ani po dvou vítězstvích na slavné Rallye Dakar Peugeot neusíná na vavřínech a pro nadcházející ročník, konaný na začátku roku 2018, upravil svůj závodní stroj. Jmenuje se Peugeot 3008 DKR Maxi, což odkazuje na jeho větší vnější rozměry. Ještě před Dakarem si novinka zazávodí na Rallye Hedvábné stezky (Silk Way Rally), která se koná již tento měsíc.

Nárůst rozměrů má co dočinění se zlepšením jízdních vlastností na různých površích, se kterými si závodníci Rallye Dakar musejí poradit. Nový speciál je o výrazných 20 centimetrů širší než předchůdce, upravené zavěšení s novými rameny nebo hnací hřídelí totiž bylo na obou stranách rozšířeno o 10 centimetrů. Výsledkem širšího rozchodu má být větší stabilita auta, která se na Dakaru rozhodně bude hodit.

Video se připravuje ...

Peugeot 3008 DKR Maxi – srovnání rozměrů s předchůdci
ModelPeugeot 3008 DKR MaxiPeugeot 3008 DKRPeugeot 2008 DKR
Účast na Dakaru201820172015-2016
Délka [mm]431243124099
Šířka [mm]240022002033
Výška [mm]179917991912
Rozvor [mm]300030002800
Přední převis [mm]623623641
Zadní převis [mm]689689658
Objem palivové nádrže [l]400400400

První testy přitom zlepšení stability potvrzují, jen o výhodách to ale není. „Myslím si, že je auto nyní stabilnější, jak je širší. Řídí se trochu jinak, protože ve velmi úzkých a technických pasážích je samozřejmě těžkopádnější. Pokud jde ale o stabilitu jízdy, jde o velký krok kupředu,“ tvrdí slavný závodník Sébastien Loeb, který si 3008 DKR Maxi vyzkouší na červencové Rallye Hedvábné stezky. Z širšího rozchodu bude podle Loeba možné těžit v dunách, zatímco na technických úsecích bude podle jeho názoru výhoda na straně čtyřkolek.

Peugeot 3008 DKR Maxi si totiž uchovalo koncepci předchůdců a stejně jako předloňský 2008 DKR a loňský 3008 DKR zůstává zadokolkou. O pohon zadních kol se přitom prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky i nadále stará vzadu uprostřed uložený vznětový šestiválec o objemu 2993 cm3, který je dopován dvěma turbodmychadly. Výsledkem toho je výkon 340 koní a točivý moment 800 N.m.

Testování nového speciálu sice již probíhá, na letošní Rallye Hedvábné stezky ale bude 3008 DKR Maxi vůbec poprvé otestován přímo v závodních podmínkách. „Data získaná při skutečném závodění nám pomůžou definovat finální specifikaci pro Dakar,“ říká k tomu Bruno Famin, ředitel Peugeot Sport. Francouzská značka totiž novinku porovná i s jejím předchůdcem. Zatímco Loeb závod pojede s novým 3008 DKR Maxi, jeho kolegové Cyril Depres a Carlos Sainz usednou do stávající 3008 DKR.

Peugeot 3008 DKR Maxi – srovnání s předchůdci
ModelPeugeot 3008 DKR MaxiPeugeot 3008 DKRPeugeot 2008 DKR
Účast na Dakaru201820172015-2016
Motor3.0 V6 biturbo3.0 V6 biturbo3.0 V6 biturbo
Pohon4x24x24x2
Zdvihový objem [cm3]299329932993
Válce/ventily6/46/46/4
Největší výkon [kW]250250257
Točivý moment [N.m]800800800
Převodovka6S6S6S
Max. rychlost [km/h]200200200

David Bureš
Diskuze (0)