Peugeot pořád vyrábí model 405. Kolik stojí. A je modernější?
Možná tomu neuvěříte, ale Peugeot pořád vyrábí starý model 405. Tipnete si, kolik stojí a v čem je lepší než kdysi?
Je to skoro neuvěřitelné, ale starý dobrý Peugeot 405 se třemi křížky na krku je pořád ve výrobě. Vše díky smlouvě, kterou s francouzskou automobilkou uzavřela společnost Khazar z Ázerbajdžánu.
Díky ní je tedy tohle staré francouzské auto opět na výrobních linkách - a prý má vzniknout ročně kolem 10 tisíc aut.
A cena? V přepočtu asi 230 tisíc korun.
Smlouva s Khazarem předpokládá prodej mírně modernizované verze. Prodávat se bude jako Peugeot Khazar 406, ale opravdu vychází ze staré 405. Jde vlastně o pokračování podobné smlouvy s Iránem, která vypršela a kde se nyní místo starého typu 405 začne vyrábět novější 406.
Původně se sedan 405 objevil už v roce 1987. Je to už hodně let nazpět, ale fanoušků má pořád dost. Není divu, nabízelo se několik skvělých sportovních verzí a skvělou reklamu mu dělaly i dvě výhry na Dakaru (byť tyto speciály měly s bežným sedanem společná jen světla). Ostatně i televizní spot si řada lidí pamatuje dodnes.
Nová ázerbajdžánská verze se ale pochpitelně ve sportovní variantě vyrábět nebude. Dotane pod kapotu jen klasickou benzínovou osmnáctistovku se vstřikováním a výkonem 99 koní, nebo turbodiesel s výkonem 104 koní. Překvapivě bude ale ve standardní výbavě automatická převodovka.
Obecně nepůjde o chudé automobily, dočkají se klimatizace, dvou airbagů, zadních parkovacích senzorů a elektrických předních sedadel. To by jim majitelé starčích kousků mohli i závidět. Ostatně nezapomínejte, že auto stojí podobně, jako Dacia Sandero Essential a popravdě, asi bych si raději vybral Peugeot.