Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot přebírá nová šéfka. Jaké jsou její další plány?

David Bureš
Diskuze (14)

Peugeot vyměnil své logo i vedení. Vyměnil se šéfdesignér a je tu nová generální ředitelka. Přesto žádnou revoluci od této značky nemáme čekat.

Značka Peugeot v rámci vzniku koncernu Stellantis vyměnila své vedení. Dosavadní generální ředitel Jean-Philippe Imparato se přesunul k Alfě Romeo, a tak její vedení převzala Linda Jacksonová. Ta dlouhá léta vedla Citroën, naposledy se však starala o jasné vyprofilování jednotlivých značek nové skupiny Stellantis, vzniklé fúzí PSA a FCA. Nyní tak má za úkol realizovat své navržené plány u jedné ze značek nově vzniklého koncernu.

Nijak zásadní změny přitom Jacksonová s Peugeotem nechystá. Značka bude pokračovat ve směru vytyčeném už za dob PSA. Peugeot se má v rámci Stellantisu stát „vyšším mainstreamem“, což je však charakteristika, kterou už značka několik let buduje.   

„Nemusíme dělat nic jiného, než to, co aktuálně děláme. Jde o to, aby Peugeot pokračoval v tom, co dělá; naše pozice je jiná a je to recept, který funguje,“ říká Jacksonová v rozhovoru pro britský Autocar. A dává příklad Peugeotu 3008 a Citroënu C5 Aircross, které sice využívají shodnou architekturu a jsou podobně velkými modely, jejich design a osobnost jsou však zcela odlišné.

„Když se podíváme na zákazníky, jsou odlišní. Je to stejné jako srovnávat zákazníky Opelu se zákazníky Peugeotu, nehledají to samé. Když si lidé kupují peugeoty, je to proto, že se jim líbí design, který se liší od designu citroënu nebo opelu,“ tvrdí šéfka Peugeotu s tím, že si zákazníci našli cestu k osobitému řešení interiéru i-Cockpit.

Vytyčený směr „vyššího mainstreamu“ se přitom ukazuje jako správné řešení. Ukazuje se totiž, že zhruba třetina zákazníků vybírá vyšší specifikace. „Chci, abychom byli špičkoví a všestranní, protože tím zůstaneme přístupní velkému množství populace a o tom to celé je,“ říká původem britská manažerka. Nadále však Peugeot chce být dostupný i širokým vrstvám, například prostřednictvím modelu 208.

S touto strategií souvisí i sportovní divize Peugeot Sport, která je nejen spojujícím prvkem silničních a závodních aut, ale zároveň vyvíjí nové technologie.

Nová šéfka nicméně chce více prorazit v Číně. Peugeot i loni rostl v pěti ze šesti regionů, přičemž tím je právě čínský trh. „V Číně nemám žádné výmluvy. Nejsme tam, kde potřebujeme být,“ říká s tím, že pro nejlidnatější zemi světa se nadále počítá se specifickými modely, jako je prodloužený fastback 508 L a SUV 4008. Svébytnými modely ale značka chce prorazit i jinde, třeba pro Jižní Ameriku, Afriku a Střední východ uvedla nový pick-up Landtrek.

Jacksonová zároveň přiznala, že nově uvedené retro logo nedoplní nějaký retro model. Peugeot se sice může inspirovat svoji minulostí, respektive těmi úspěšnými etapami, nikoliv však ve formě konkrétního modelu. „Peugeot je velmi vynalézavý a inovativní a já bych raději ukazovala velmi moderní koncepty směřující vpřed,“ říká bývala šéfka Citroënu s tím, že retro podle jejího názoru neprojevuje inovativnost.

Jeden zajímavý úkol však Jacksonovou čeká, a to je ten, jak nahradit dnešní Peugeot 108. Značka totiž stále nerozhodla, jaká bude její další budoucnost v oblasti nejmenších aut. Zatímco Toyota chystá další Aygo, Peugeot a Citroën v Kolíně končí s tím, že druhý z nich C1 nepřímo nahrazuje mikroautem Ami.

„Myslím, že si musíme opravdu dát čas na vymyšlení toho, co budeme dělat. Segment A už není tak jednoduchý jako dříve, jde především o odpověď na otázku, jaké je další řešení pro městská prostředí? A já ji ještě nemám,“ říká Jacksonová.

David Bureš
Diskuze (14)

Doporučujeme

18. 4. 2021 16:47
Re: Toto je nejdůležitější sdělení celého článku
Tak určitě. Přeci právě proto si PSA pořídilo koncern, ve kterém je od dvouválců po osmiválce, turb a kompresorů, minivozů po pickupy a supersporty, čtyřkolky atd. úplně vše. K tomu část DE trhu s Oplem, jižní národnostní trhy, část US trhu, africké a jihoamerické trhy. Srdcové značky, z nichž každá má svoji identitu, srdce a duši. Tak to všechno se nyní zruší, budou to předokolky a budou mít jen trojválce a 1,5Hdi, to se rozumí. Právě proto o tom píšu, že si tu Alfu s trojhrnkem půjdu hned zamluvit. Možná by mi ale stačila samolepka čtyřlístku na nějaké pěkně červené Berlingo, co myslíš? No tak to tedy Tavares udělal velkou chybu, že prostě jenom nenatiskl samolepky.
17. 4. 2021 11:28
Je Peugeot vyšší mainstream?
Za mě určitě ne, rozhodně ne kvalitou, ikdyž ta se kontinuálně zlepšuje. Cenami? Rozhodně ano, u modelů 3008/5008 jsou víc než přepálené... Výběrem motorů třeba za koncernem dost pokulhává. Velký benzín ani nafta už nejsou...
17. 4. 2021 11:25
Re: Toto je nejdůležitější sdělení celého článku
Takže brzo vyjede Giulia s 1.2PT a 1.5HDi :D :yes: No tak to se snad nestane, ikdyž tŕeba by se prodávala o trochu líp....
17. 4. 2021 00:01
Toto je nejdůležitější sdělení celého článku
"Dosavadní generální ředitel Jean-Philippe Imparato se přesunul k Alfě Romeo". No to je výborné! Těším se na nové fantastické Alfy Romeo, co konečně půjdou koupit nejen srdcem, ale i rozumem. Myslím, že stesky Jacksonové nad C1 a poznámky k motorsportu nejsou na místě a trochu přehrává - malá městská elektrická Lancie, namísto sportovní divize celá značka Alfa Romeo. To zní jako skvělé vyhlídky.
16. 4. 2021 22:00
Vyšší mainstream.
Cca pred rokom sa 5008 dal kupit za 20k€.
Teraz stojí v rovnakej výbave 26.
:yes: :yes: :yes:

Plus záruka za príplatok, lebo štandard asi nikto pricetny neriskuje pri fr aute.. :yes: