Peugeot má svůj pick-up! Moc se však na něj netěšte

Peugeot Landtrek
Peugeot Landtrek
Peugeot Landtrek
Peugeot Landtrek
24 Fotogalerie
Diskuze (12)

Peugeot Landtrek míří do kategorie pick-upů do 3,5 tuny. Nabídne tři různé karosářské varianty.

Značka Peugeot v minulosti v rámci šetření významně redukovala nabídku, když se zbavila modelů jako RCZ, které nebyly dostatečně profitabilní. Teď už se ale firmě opět daří, a tak nastává čas opětovné expanze. Na trh tak přichází automobil, který byste od Peugeotu asi nečekali, pick-up, o jehož přípravách se však mluvilo již delší dobu.

Jmenuje se Peugeot Landtrek a je to zhruba 5,3 metru dlouhý pick-up kategorie do 3,5 tuny. K dispozici bude hned třech variantách. Dvoudveřový Single Cab a čtyřdveřový Double Cab doplní verze „chassis“ bez korby, s odhaleným podvozkem pro možnost nástavby.

Design automobilu navazuje na aktuální designérský směr značky, vpředu tudíž najdeme robustní masku se zakomponovaným logem Peugeotu. Naopak interiér se vzdal řešení i-Cockpit, konečně je tu opět volant s normálním průměrem věnce a přístrojový štít na obvyklém místě. Volant je však po vzoru 3008 pouze dvouramenný, nechybí tu ani možnost vyvýšeného desetipalcového displeje infotainmentu, inspirovaného modelem 508.

Design je však v tomto segmentu vedlejší, což Peugeot dobře ví. Hlavní roli hraje praktičnost, která byla spolu s odolností a spolehlivostí zkoušena během 2,4 milionu testovacích kilometrů.

Video placeholder
Peugeot Landtrek • Zdroj: Peugeot

Z toho důvodu Landtrek dostal rozměrnou korbu, která v případě verze Double Cab pojme dvě a v případně provedení Single Cab dokonce tři europalety. Mezi podběhy totiž zůstává šířka 1,22 metru. Nosnost přitom přesahuje jednu tunu, u vybraných specifikací dokonce dosahuje 1,2 tuny.

Specialitou je rovněž kabina. Vpředu může být buď dvojice sedadel se středovou loketní opěrkou, nebo trojmístná lavice se sklopnou prostřední částí pro možnost vytvoření praktického stolku s nosností až 75 kilogramů. Vzadu je pak sklopná lavice, na níž lze položit až 100 kilogramů těžký náklad. Celkem jsou pak v kabině odkládací prostory se souhrnným objemem 27 litrů.

Peugeot navíc pro Landtrek nabídne širokou škálu příslušenství, jako jsou nášlapy, chromované ochranné rámy nebo ochranné rohože. K dispozici je více než 40 takových doplňků.

Landtrek ale myslí i na nejnovější trendy. K dispozici jsou funkce Apple CarPlay a Android Auto pro zrcadlení funkcí chytrých telefonů, asistent pro jízdu s přívěsem nebo systém až čtyř kamer sledujících okolí vozidla.

Z hlediska motorů Peugeot mluví o dvou. Benzinové zastupuje přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,4 litru naladěný na 154 kW a 320 N.m, kombinovaný s šestistupňovým manuálem Getrag, nebo šestistupňovým automatem Punch. Ze vznětových je tu pak jedna devítka s turbem s variabilní geometrií, o výkonu 110 kW a točivém momentu 350 N.m, spolupracující s manuální převodovkou.

K dispozici je samozřejmě verze s pohonem jedné (zadní) nápravy, nebo obou. V takovém případě nechybí redukce. Landtrek mimochodem nabízí brodivost 600 mm a světlou výšku až 235 mm.

Jestliže vás Peugeot Landtrek zaujal, máme pro vás špatnou zprávu. Automobil je primárně určen pro trhy v Latinské Americe a v severní Africe. S prodejem v Evropě se v tuto chvíli nepočítá.

Video placeholder
Peugeot Landtrek • Zdroj: Peugeot

Vstoupit do diskuze (12)