Peugeot v Ženevě 2005
Zcela nová výrobní řada, předsériový koncept nové karosářské varianty, představení vítězné práce třetího ročníku kreativní soutěže na téma „Peugeot snů pro bezprostřední budoucnost“ a několik nových kombinací motorů a výbav – takový byl stánek Peugeotu. Vedle hlavních hvězd 107 a 407 Prologue Coupé se krčily i pařížské koncepty 1007 RC a Quark, přičemž u prvního z nich se schyluje k sériové produkci. Veřejné prezentace se dočkal vítězný soutěžní projekt Moovie. První coupé-cabriolet Peugeot 206 se dočkal premiérové naftové motorizace dynamickým HDI 1,6 L o výkonu 80 kW.
107 – kolínský dorostenec
Abecedně druhé ze tří kolínských trojčat, která začala právě v těchto dnech proudit z výrobních linek, nabídne nejvýraznější design a se svou délkou 3,43 se zařadí mezi nejkratší čtyřmístné automobily světové produkce. K dispozici bude tří- i pětidveřové provedení s jedinou, byť obsáhlou úrovní základní výbavy (ABS s EBD, 2x airbag, 3x ISOFIX, elektrická okna a zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrický posilovač řízení a dělené zadní sedadlo). Krátce po uvedení obsáhne seznam extras ESP a další dvojici airbagů (až na celkem 6). Počáteční motorizace bude také čítat jedinou položku – ultralehký celohliníkový tříválec 1,0 L (50kW), který brzdy doplní HDI zatím neznámé kubatury (40 kW). V základní třídveřové verzi pouze 790 kg těžký vůz bude používat jednoduchý podvozek, sestávající z McPhersonů vpředu a vlečených ramen s torzní příčkou vzadu, obutý do 14“ kol. Rozvor 2,34 m se pak postará o přiměřené jízdní vlastnosti. K dispozici bude osm barev, z toho pět metalických. Už byla stanovena i základní cena pro český trh – 8.000 €.
407 Prologue Coupé
Plánovaný náhradník pininfarinova nádherného 406 coupé se představil v předsériové podobě, zahrnující mnoho půvabů základního sedanu. Nejvíce stylistických retuší se pochopitelně odehrálo na kompletně přepracované zádi, svým hranatějším pojetím poněkud kontrastující s elegantně ladnou přídí. Liší se i svažující se střecha, tvar prahových nástavců a kol a změn nezůstala ušetřena ani elegantní příď – přepracovaný nárazník ukazuje trojici horizontálních lamel, restylizované mlhovky a „žraločí“ žábry Interiér se podobá sedanu, avšak obsahuje čtyři plnohodnotná samostatná křesla a barva většiny čalouněných ploch koresponduje s vnějším lakováním. Nechybějí ani hliníkové dekorace, spolu s černými lakovými plochami. Technika vychází ze sedanu – vpředu dvojitá příčná ramena, vzadu víceprvková náprava; z propagačních důvodů je koncept motorizován firemním šestiválcem HDI 2,7 L, spřaženým s šestistupňovou samočinnou převodovkou.