Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot v Ženevě 2005

Ladislav Čermák
Zcela nová výrobní řada, předsériový koncept nové karosářské varianty, představení vítězné práce třetího ročníku kreativní soutěže na téma „Peugeot snů pro bezprostřední budoucnost“.

Zcela nová výrobní řada, předsériový koncept nové karosářské varianty, představení vítězné práce třetího ročníku kreativní soutěže na téma „Peugeot snů pro bezprostřední budoucnost“ a několik nových kombinací motorů a výbav – takový byl stánek Peugeotu. Vedle hlavních hvězd 107 a 407 Prologue Coupé se krčily i pařížské koncepty 1007 RC a Quark, přičemž u prvního z nich se schyluje k sériové produkci. Veřejné prezentace se dočkal vítězný soutěžní projekt Moovie. První coupé-cabriolet Peugeot 206 se dočkal premiérové naftové motorizace dynamickým HDI 1,6 L o výkonu 80 kW.

107 – kolínský dorostenec

Abecedně druhé ze tří kolínských trojčat, která začala právě v těchto dnech proudit z výrobních linek, nabídne nejvýraznější design a se svou délkou 3,43 se zařadí mezi nejkratší čtyřmístné automobily světové produkce. K dispozici bude tří- i pětidveřové provedení s jedinou, byť obsáhlou úrovní základní výbavy (ABS s EBD, 2x airbag, 3x ISOFIX, elektrická okna a zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrický posilovač řízení a dělené zadní sedadlo). Krátce po uvedení obsáhne seznam extras ESP a další dvojici airbagů (až na celkem 6). Počáteční motorizace bude také čítat jedinou položku – ultralehký celohliníkový tříválec 1,0 L (50kW), který brzdy doplní HDI zatím neznámé kubatury (40 kW). V základní třídveřové verzi pouze 790 kg těžký vůz bude používat jednoduchý podvozek, sestávající z McPhersonů vpředu a vlečených ramen s torzní příčkou vzadu, obutý do 14“ kol. Rozvor 2,34 m se pak postará o přiměřené jízdní vlastnosti. K dispozici bude osm barev, z toho pět metalických. Už byla stanovena i základní cena pro český trh – 8.000 €.

407 Prologue Coupé

Plánovaný náhradník pininfarinova nádherného 406 coupé se představil v předsériové podobě, zahrnující mnoho půvabů základního sedanu. Nejvíce stylistických retuší se pochopitelně odehrálo na kompletně přepracované zádi, svým hranatějším pojetím poněkud kontrastující s elegantně ladnou přídí. Liší se i svažující se střecha, tvar prahových nástavců a kol a změn nezůstala ušetřena ani elegantní příď – přepracovaný nárazník ukazuje trojici horizontálních lamel, restylizované mlhovky a „žraločí“ žábry Interiér se podobá sedanu, avšak obsahuje čtyři plnohodnotná samostatná křesla a barva většiny čalouněných ploch koresponduje s vnějším lakováním. Nechybějí ani hliníkové dekorace, spolu s černými lakovými plochami. Technika vychází ze sedanu – vpředu dvojitá příčná ramena, vzadu víceprvková náprava; z propagačních důvodů je koncept motorizován firemním šestiválcem HDI 2,7 L, spřaženým s šestistupňovou samočinnou převodovkou.


Ladislav Čermák