Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pininfarina H2 Speed: Palivové články na start

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 2. 3. 2016
13
19
Zobrazit náhledy (13)
Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina
Designérské studio Pininfarina si pro autosalon v Ženevě připravilo koncept závodního vozu s palivovými články, který nemusí zůstat pouhým konceptem.

Pininfarina má ve své historii řadu návrhů závodních automobilů, z nichž k těm nejvýraznějším patřil projekt Sigma Grand Prix z roku 1969, což byl koncept bezpečného monopostu pro Formuli 1, jímž italské studio reagovalo na tehdejší až příliš nebezpečné závody.

V současnosti je bezpečnost na závodních tratích a především v samotných vozech na špičkové úrovni a pozornost designérů studia Pininfarina se tak mohla zaměřit na alternativní pohon.

Výsledkem jejich práce je koncept, který svými liniemi velmi lehce odkazuje na projekt Sigma Grand Prix a silně připomíná prototypy pro vytrvalostní závody, i když vedle jejich současné generace nabízí výrazně vyšší porci elegance.

Pininfarina H2 Speed je dlouhý 4700 mm, široký 2000 mm, vysoký 1087 mm, má rozvor náprav 2900 mm a jeho hmotnost je 1420 kg. Základem konceptu je šasi z uhlíkových vláken a pohonný systém s palivovými články pochází od švýcarské společnosti GreenGT, která se vývoji alternativních systému pohonu věnuje od roku 2008.

Pod ladnými liniemi prototypu se ukrývají dva elektromotory s výkonem 370 kW (503 k), které přímým převodem v poměru 1:6,3 roztáčejí zadní kola. Potřebnou energii elektromotorům poskytují 210 kW palivové články. Nádrž pojme 6,1 kg vodíku.

Prototyp není vybaven klasickou převodovkou s rychlostními stupni, spojkou a ani diferenciálem. Vůz, jehož hmotnost je rozložena v poměru 41:59 mezi přední a zadní nápravu, stojí na19-palcových předních a 20-palcových zadních kolech Ultraleggera HLT Central Lock, která byla u OZ Racing navržena a vyrobena přímo pro něj.

Pininfarina H2 Speed má být schopen dosahovat rychlostí okolo 300 km/h, akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne za 3,4 s a 400 m s pevným startem ujede v čase 11,0 s. Dojezd vozu nebyl prozatím zveřejněn.

Studio Pininfarina nevylučuje v případě zájmu ze strany zákazníků vznik malé série závodních speciálů H2 Speed.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Proč se nepokračuje v principu pohonu Cambiana?
starý_kluk
| 4. 3. 2016
Jak jsem psal v úvodu:
aby byla spotřeba benzínu malá a dojezd tím velký, musí být aku jen jako vyrovnávací "polštář" pro dýchání trakce = proměnných požadavků hnacího el.motor-generátoru. Spal. motor se rozhodně nesmí podílet na trakčních problémech a musí si běžet "po svém".

Pouze v krajních případech dlouhého velkého zatížení (táhlé kopce v horách) může přechodně zvětšit výkon - ovšem pouze zase na stálý; spotřebovaná energie navíc se pak zase při zpětné cestě z kopce částečně rekuperací vrátí - a spalmot. se třeba i občas vypne. Tohle musí být takto navrženo, aby vše vyšlo malé a lehké: hlavně akumulátor a nádrž, a také spalmot. (relativně maloobsahový).

Jestli to u i3 REX tak nefunfuje, tak mě zklamalo.

Mnoho všelijakých zvláštností na autech má dneska jen důvod ten, že jsou jiné proti ostatním. A pak k nim i3 REX patří.

Mimochodem: vozidlově je i3 - pominul-li ošklivý vzhled - takové zmršené nepraktické auto.
Proč se nepokračuje v principu pohonu Cambiana?
kalousek
| 3. 3. 2016
Nevím přesně jak funguje jízda s REXem, někde se uvádí že motor musí běžet po celou dobu jízdy už od počátečního výjezdu s plně nabitými akumulátory. Jiné prameny uvádějí že se REX spouští až když se stav aku blíží k nule, takže je v tom chaos.

Ale i v případě že by se spalovák spustil až po vyčerpání aku a kromě pohonu auta i průběžně dobíjel, není to snad na závadu. Po spotřebování paliva z nádrže budou aku opět částečně dobity a vůz dojede zbytek vzdálenosti do celkových 300 km na elektřinu z nich.
Ostatně režim průběžného nabíjení a vybíjení aku je pro hybridní jízdu zcela typický, nemám pravdu ?

Ať je to tak nebo tak, extender přidá 150 km a spotřebuje na to 9 litrů. Tohle považuju za zásadní a je docela fuk jestli zároveň dobíjí, nedobíjí nebo jak dlouho vlastně jede. Předpkládám že technici od BMW zvolili ten nejefektivnější režim
Proč se nepokračuje v principu pohonu Cambiana?
starý_kluk
| 3. 3. 2016
Tomu snad ani nevěříte, že to může být normální jízdní režim, který máme na mysli. Tj. vyjetí se středně nabitým akumulátorem od předchozí jízdy, Tohle je přeci, že jste vybil aku. čistě elektrickou jízdou a teď začnete jet na splamotor, který k tomu nabíjí aku od nuly. Malý spal.motor je přetížený a má velkou spotřebu, která neodpovídá 17kWh/100km. S menší spotřebou jezdí klasická malá auta.
Proč se nepokračuje v principu pohonu Cambiana?
kalousek
| 3. 3. 2016
Proč to počítat teoreticky s tisícem náhodných vlivů, když rozhodující je stejně praktický výsledek ? A ten přece známe, 9 litrů na 150 km.

i3-rex je klasickým příkladem kdy spalovací motor pouze dobíjí a jede trvale v optimálním režimu. Můžeš to počítat jak chceš, nelichotivou skutečnost tím nijak nezměníš

EDIT: ještě doplním že BMW udává navýšení dojezdu jen o 140 km, na základě svých interních testů

[odkaz]
Proč se nepokračuje v principu pohonu Cambiana?
starý_kluk
| 3. 3. 2016
i3: Nemám to u sebe, ale musí se to počítat přes aerodynamické odpory, jízdní odpory a setrvačné hmoty. Myslím, že tam ale bylo rovnou udáno kolik kWh/100km to vozidlo spotřebuje.