Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pininfarina Sintesi v Ženevě 2008

Aleš Jungmann
Diskuze (0)
Projekt Sintesi vznikl ve středisku Pininfarina Design Department pod vedením designového ředitele Lowieho Vermeerscha.

Sintesi

On a jeho tým (Guglielmo Cartia, Fabrizio Valentini, Jason Castriota, Giovanni Piccardo, Goran Popovic a Giuseppe Randazzo) měli za cíl vytvořit koncept, který by v sobě zahrnoval jejich náklonnost k práci, důraz na inovaci, jednoduchou krásu, sportovního ducha a také pochopitelně eleganci.

Vnějším vzhledem navazuje Sintesi na poslední dvě studie z dílen Pininfarina SpA. – prototyp sportovního vozu Birdcage z roku 2005 a o rok starší koncept auta s maximální funkčností Nido. Čtyřmístný koncept Sintesi má karoserii dlouhou 4794 mm, široký 1988 mm a vysoký 1298 mm. Rozvor náprav je 2990 mm, rozchod kol je vpředu 1726 mm a vzadu 1676 mm.

K pohonu slouží čtveřice elektromotorů, z nichž každý produkuje 20 kW (27 k) a je schopen nabízet točivý moment až 750 Nm. Koncept s karoserií, jejíž koeficient aerodynamického odporu cx má hodnotu 0,272, se může pohybovat v normálním a sportovním režimu. V normálním režimu dosahuje koncept maximální rychlosti 222 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,1 s. Ve sportovním režimu se maximální rychlost zvýší na 248 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h koncept zvládne za 7,5 s.

Pininfarina o konceptu Sintesi uvádí, že se jedná o revoluci v rozmístění součástí pohonného systému. Nosnou strukturou karoserie má být podlaha se zesíleným středovým tunelem, ve které se nachází palivové články pro čistý pohon. Tato koncepce umožňuje rozmístit prostory pro zavazadla po celém autě. Na výrobu karoserie jsou použity uhlíkové materiály a rozměrné čelní sklo je z Perspexu (jiné obchodní označení pro plexisklo).

Dalším tématem konceptu Sintesi je balíček moderních komunikačních technologií pod názvem Clancast. Vizí Pininfariny jsou ulice bez semaforů a dopravních značek – všechny informace se budou zobrazovat uvnitř vozidla. Na auta se pohlíží jako na součásti jednotného systému, které mezi sebou komunikují a přizpůsobují se momentální dopravní situaci. Data budou proudit v plně decentralizované síti přímo mezi jednotlivými uzly systému.

Technologie použité na konceptu Sintesi nepocházejí pouze ze studia Pininfarina a na vývoji se podílejí společnosti Materialise, Nuvera, Osram, Pi Shurlok a Reicom.


Aleš Jungmann
Diskuze (0)