Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pininfarina Sintesi: zajímavý projekt pro Ženevu

Aleš Jungmann
Diskuze (3)
Pininfarina pokračuje ve tvorbě vozů, jako jsou Citroën BL, Peugeot Nautilus nebo třeba Ferrari Pinin. Na jeho další výtvor se můžeme těšit do Ženevy, nyní máme několik dalších obrzků.

Na správném autosalonu s celosvětovým významem, jakým 78. ženevský autosalon bezpochyby bude, nesmí chybět horké novinky ze světa designu a automobilových konceptů. Jedním z nich je i koncept Sintesi, který ve Švýcarsku představí společnost Pininfarina.

Ještě před oficiální premiérou byly uvolněny (již podruhé) obrázky, které nás mají na tuto novinku „naladit“. Projekt Sintesi vznikl ve středisku Pininfarina Design Department pod vedením designového ředitele Lowieho Vermeerscha. On a jeho tým (Guglielmo Cartia, Fabrizio Valentini, Jason Castriota, Giovanni Piccardo, Goran Popovic a Giuseppe Randazzo) měli za cíl vytvořit koncept, který by v sobě zahrnoval jak jejich náklonnost k práci, důraz na inovaci, jednoduchou krásu, sportovního ducha a také pochopitelně eleganci.

"Sintesi byl od počátku navrhován tak, abychom minimalizovali odpor vzduchu a vytvořili optimální aerodynamickou charakteristiku vozu.“ Říká o projetu Andrea Pininfarina. Vidí silnou spojitost mezi konceptem Sintesi a projektem Maserati Birdcage 75th, který se na autosalonu v Ženevě představil před třemi lety.

Nový koncept není jen designérským cvičením, která vídáme velmi často, má jít o krok dál. Nejen design ale také metoda konstrukce má být velmi pokroková. Hlavním tématem konceptu Sintesi je totiž balíček moderních komunikačních technologií pod názvem Clancast. Vizí Pininfariny jsou ulice bez semaforů a dopravních značek – všechny informace se budou zobrazovat uvnitř vozidla. Na auta se pohlíží jako na součásti jednotného systému, které mezi sebou komunikují a přizpůsobují se momentální dopravní situaci. Data budou proudit v plně decentralizované síti přímo mezi jednotlivými uzly systému. Nosnou strukturou karoserie má být podlaha se zesíleným středovým tunelem, ve které se nachází palivové články pro ekologický pohon. Tato koncepce také umožňuje rozmístit prostory pro zavazadla po celém autě.

Aleš Jungmann
Diskuze (3)