Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pininfarina zvažuje výrobu konceptu Cambiano

David Bureš
Diskuze (2)
Cena sériového Cambiana se bude odvíjet od toho, kolik exemplářů tohoto vozu Pininfarina vyrobí. V obou případech se však bude řádově pohybovat v milionech korun.

Koncept Cambiano od Pininfariny představený letos v Ženevě přijala veřejnost kladně, a tak tato italská karosárna zvažuje, zda tento vůz nebude sériově vyrábět. Firma v současnosti zjišťuje, kolik zákazníků by si Cambiano koupilo.

Vedení prohlásilo, že pokud by bylo vyrobeno 10 exemplářů tohoto auta, každý z nich by stál 1.000.000 eur (cca 24,6 milionů korun). V případě, že by se počet vyrobených aut zvýšil na 70 až 75 kusů, jeho cena by klesla, asi na 400 tisíc eur (zhruba 9,8 milionu korun) za jeden automobil.

V nejbližší době se ale zákazníci Cambiana nedočkají. Vedení karosárny tvrdí, že by trvalo 24 až 30 měsíců, než by byla sériová výroba tohoto auta zahájena.

Studie Cambiano je plug-in hybridem s prodlouženým dojezdem. Pohání ji čtveřice elektromotorů, každý s výkonem 59 kW (80 k), krátkodobě ovšem mohou poskytovat až 150 kW (204 k). Ty doplňuje malá vpředu umístěná spalovací turbína, která používá jako palivo motorovou naftu! Turbína funguje jako range extender, dokáže tedy dobíjet baterie za jízdy a zvyšovat akční rádius. Je-li to ovšem třeba, může také přímo roztáčet dva přední elektromotory.

Sériový vůz však turbínu s největší pravděpodobností nepoužije, nahradil by ji spíše vznětový spalovací motor.

Vedle užití turbíny je Cambiano netradiční také svým vzhledem. Zatímco na levé straně je pouze jeden pár dveří, na pravé jsou páry dva, které se navíc otevírají proti sobě. Auto je čtyřmístné, přičemž zcela chybí B-sloupky. V hlavních světlometech hledejme jen diody, koncové jsou skryty pod šedivým pásem. Interiér má dřevěnou podlahu a spodní část dveří, jinak na jeho výrobu posloužila hlavně uhlíková vlákna a hliník.

Automobil je dlouhý 5.040 mm, široký 2.000 mm a vysoký 1.360 mm. Do zavazadelníku se údajně vejde 450 litrů zavazadel.

Studie dostala jméno podle města, ve kterém společnost sídlí a kde otevřela před třiceti lety své stylistické centrum.

David Bureš
Diskuze (2)
Avatar - Pekelná Micinka
16. 3. 2012 13:11
Cambiano
S mnoha úpravami, protože mi ta maska z bočního pohledu připomíná Camaro, by se to se čtyřmi dveřmi, mohlo prodávat třeba jako Corvair nebo Impala. Jinak tomu moc nadějí nedávám.
Avatar - Choochoo
16. 3. 2012 08:35
Mazda 6
Prijde mi to tvarem jako sestra Mazdy 6 (kdyz taham obrazek z pameti). Osobne si myslim ze ta studie Mazdy 6 je lepsi a urcite bude i levnejsi, tedy zbytecna uvaha o vyrobe, kdo by to kupoval ;-)