Plachtové valníkové návěsy: Schmitz-Cargobull
Návěsářská firma již dávno nedělá jen samostatné nástavby, ale sama si vyrábí i nápravy Rotos. Loni Schmitz-Cargobull ohlásil, že má vlastní chladící agregát ve stádiu zkoušek a letos jej uvedl na trh.
Rychle a snadno
Převratná změna v obsluze shrnovací plachty směřovala na návěs Mega s ložnou výškou až tři metry. Vnitřní světlosti až do 3000 mm může být dosaženo pomocí výškově nastavitelných sloupků, aby celý návěs při různých výškách bočnic splňoval maximální výšku čtyř metrů. Tento již známý systém byl nově doplněn o speciální provedení shrnovací boční plachty, která má v sobě začleněné sloupky.
Návěs Speed Curtain lze otevřít do 35 sekund, přičemž nejde jen o shrnutí plachty, ale získání celistvého prostoru pro nakládku či vykládku zboží.
Do samotné plachty začleněné minisloupky poskytují dle výrobce takovou pevnost a odolnost, že návěs splňuje normu EN 12642 XL pro přepravu těžkého zboží. Vzhledem k možnosti velmi rychlé výměny nákladu lze předpokládat, že tento návěs dojde uplatnění zejména na kratších trasách s velmi frekventovanou překládkou zboží.
Dvakrát 35
Pouze deset sekund nad jednu minutu je třeba k otevření i uzavření nového plachtového návěsu. Po shrnutí činí celková šířka pro nakládání 8750 mm. To znamená, že je možné najednou naložit celkem šest europalet a celý návěs obsloužit jen během pěti pracovních úkonů. Boční plachtu lze jednoduše otevřít vpředu i vzadu a také z obou stran posunovat.
Pro snadnější nakládání je možné střechu oboustranně zdvihnout až do vnitřní světlosti 3100 mm. Zdvihání s hydropneumatickou pumpou usnadňuje fakt, že zadní vrata mohou být během něho zavřena.
Další úsporu času přináší zjednodušená fixace nákladu pomocí čtveřice rozpěrných tyčí a čtyř kolejnic opatřených kotvicími oky ve stropě i podlaze. Návěs za to získal certifikát zajištění nákladu a byl otestován pro převoz nápojů.
Nastavitelná výška
Výšku nástavby na zádi i čelní stěně v odstupu 50 mm je možné měnit prostřednictvím řidičem snadno ovladatelného zástrčkového mechanismu. Systém Varios tak pokrývá výšky návěsového sedla v rozmezí 965 až 1150 mm. Vzduchové pérování, tzv. Dual-Ride-Height, mění jízdní výšku nápravového agregátu podle výšky točnice. S maximální vnitřní výškou tři metry používá S.CS Mega se systémem Varios běžný rozměr pneumatik 385/55 R22.5.
Toto obutí vykazuje ve srovnání s 19,5“ pneumatikami delší životnost a nižší pořizovací náklady. Standardní pneumatiky navíc zaručují značné snížení běžných nákladů. K němu přispívá i brzdový kotouč o rozměru 22,5“ se schopností vyššího brzdného výkonu i delší životností.
Bezpečnější a aerodynamičtější
Bez sloupků a latí přináší návěs nižší riziko úrazu řidiče při obsluze. Zároveň nedojde k poškození ani ztrátě latí při jejich demontáži. Nástavba má pevně napnutou plachtu. Integrované mikrosloupky drží plachtu i bez napínáků extrémně hladkou. Díky tomu se snižuje aerodynamický odpor a tím i spotřeba paliva.
Nová nástavba Speed Curtain urychluje celou logistiku nakládky a vykládky. Pomocí ní lze zvýšit frekvenci pohybu zboží a díky němu získat rychlejší návratnost vynaložených nákladů.
Nová podlaha
Pro návěsy S.CS výrobce vyvinul novou protiskluzovou podlahu, jejíž koeficient dosahuje mimořádně vysoké hodnoty 0,6. Ten tvoří výchozí hodnotu pro výpočet zajištění nákladu podle normy EN 12195-1 platné i v Česku a německých požadavků VDI 2700. Ve srovnání s běžnými podlahami s koeficientem tření 0,3 nabízí novinka možnost použití menšího počtu kotvicích popruhů.
Vysokého koeficientu tření nové podlahy je dosaženo použitím speciálního plastového povrchu. Snadnější upevnění zboží přináší zkrácený čas při manipulaci s ním. Řidiči s sebou nebudou muset vozit nízkoskluzové podložky pod palety a také nemůže nastat jejich ztráta ani nutnost přemístit je do jiného návěsu, kde budou aktuálně potřebné.
Další možnosti zajištění nákladu tvoří třicet párů vázacích ok ve vnějším rámu. Jiné fixační body jsou umístěny na přední stěně (dvě dvojice) a rohu klanice.
Deflektor šetří naftu
Další prvek, který by měl také přijít na český trh, tvoří přídavný deflektor na zadní stěnu plachtového návěsu. Díky němu dochází k menšímu víření vzduchu za kolmou zádí návěsu. Podle výrobce by mělo dojít až k tříprocentní úspoře nafty. Ideální způsob využití deflektoru je zřejmý při maximální rychlosti na dlouhých trasách například mezi Českem a Španělskem. Doprava do této destinace však s ekonomickou krizí v této zemi velmi slábne
a posiluje se transport zejména do německy mluvících oblastí. I zde však deflektor přinese velké úspory, protože německá dálniční síť je nejhustší.