Po vnějším okruhu Prahy by se mělo jezdit bez dálniční známky
Náměstek pražské primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek o možnosti jezdit po Pražském okruhu bez dálniční známky bude jednat s ministrem dopravy Danem Ťokem. Ministerstvo však o vyjmutí pražského okruhu ze zpoplatněné sítě zatím neuvažuje.
"Hledáme všechny způsoby, jak ulevit dopravě ve vnitřní Praze. Tohle by byl další kamínek do mozaiky, který navíc nebude stát žádné peníze," uvedl náměstek. Praha podle něj reaguje na dřívější ministrův návrh, aby na pěti úsecích nemuseli mít řidiči dálniční známky. Šlo by celkem asi o 30 kilometrů dálnic a rychlostních komunikací. Vládě chce ministr návrh předložit v nejbližších týdnech.
"Přestože části okruhu hlavního města Prahy nepatří do seznamu úseků, na kterých by mohlo být placení zrušeno, ministerstvo se další diskusi nebrání," řekl mluvčí úřadu Zdeněk Neusar. Vyjmutím těchto pěti úseků stát podle něj nepřijde o nikterak významnou část zisků z placení dálničních známek.
Pokud na daném postupu bude širší shoda, mohli by řidiči už od příštího roku jezdit bez známky na dálnici tam, kde placená dálnice navazuje na silnici první třídy a není možné se jí vyhnout. Jde například o D1 u Brna po nájezdu z I/50 ve směru od Slavkova, I/23 od Rosic, nebo dálnici D3 v Táboře, která funguje jako obchvat čtvrtí Čekanice a Měšice a zároveň i jako spojka mezi silnicemi I/19.
Podle Dolínka je logické, aby mezi takové úseky patřil i Pražský okruh. "I když počet řidičů, kteří kvůli dálniční známce využívají místo Pražského okruhu jiné komunikace, není podle odhadů dramatický, považuji to za správný krok. Každé auto, které pojede po okruhu místo vnitřní Prahou, dopravě i ovzduší ve městě uleví," tvrdí.
Praha se v minulosti několikrát pokusila o vyjmutí vnějšího okruhu ze zpoplatněných úseků, u ministerstva ovšem nikdy neuspěla. "Za pokus to rozhodně stojí, předložím panu ministrovi své argumenty a pokusím se ho přesvědčit," doplnil náměstek.