Počítače budou hrát stále větší roli. Tvrdí to šéf VW Herbert Diess
„Chceme, aby auta byla elektrická, aby jezdila s nulovými emisemi, a to vše do roku 2050,“ nechal se slyšet Herbert Diess, šéf skupiny VW. Podle Diesse je však v současné době pro automobilky mnohem větší výzvou posunutí vozidel v oblasti vzájemné komunikace a konektivity. Auto se tak do budoucna bude mnohem více přibližovat internetu, než je tomu v současné době. Toto si ovšem vyžádá zcela nový přístup v řešení elektroniky a počítačů vozidel a zejména používaného softwaru. Cílem je umožnit vzájemnou výměnu dat mezi vozidly jedoucími po silnici, a to i mezi jednotlivými značkami.
Aby VW dokázal lépe splnit výše uvedené cíle ohledně vzájemné komunikace mezi vozidly, oznámil vznik partnerství se společností Microsoft. Dle vyjádření Diesse se v současných autech využívá přibližně 10 milionů binárních kódů, prostřednictvím kterých funguje elektronická komunikace ve vozidla i mimo něj (například pro navigaci či audio). Jenže pro budoucí potřeby je to velmi malé číslo. Do roku 2025 by se tak měl tento počet ztrojnásobit a až naběhne pokročilá autonomita řízení vozidla, bude tento počet údajně desetinásobný!
Pro samotnou automobilku je toto zvládnout takřka nemožné, takže nezbývá než se spojit s některou z firem, zabývající se výpočetní technikou a elektronikou. V tom také podle Diesse leží budoucnost automobilismu.
Společnost Seat, vlastněná skupinou VW, nedávno oznámila, že připravuje otevření centra pro výzkum a vývoj počítačového softwaru (přibližně do 12 měsíců). Jak řekl Fabian Simmer, jeden z manažerů připravovaného centra: „Naším cílem je zachovat si vlastní know-how ohledně nově vznikajících počítačových a elektronických technologií, díky nimž můžeme mít před některými konkurenčními výrobci aut technologický náskok.“
V rámci rozhovoru s Diessem padly také otázky týkající se autonomních vozidel. Diess zůstává v dané věci spíše skeptický. „Když se začalo o autonomních vozidlech poprvé mluvit, to bylo před nějakými dvěma lety, byli lidé celí natěšení. Dnes je však situace trochu jiná. Lidé tak v současné době věří autonomitě méně než před lety, neboť si začali uvědomovat také určitá rizika, která toto nese. Mělo by to být pro nás určité varování. Jistě, autonomita přinese zvýšení efektivity dopravy a teoreticky i zlepšení bezpečnosti. Jenže k tomu je potřeba ještě nějaký vývoj a ten zase bude chtít určitý čas.“