Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Podívejte se, jak zrychluje Lamborghini Huracán Evo. Dvoustovku dá pod 10 sekund

Jan Zajíc
Diskuze (4)

Desetiválec, výkon 640 koní. Je jasné, že takhle vybavené Lamborghini pojede hodně rychle. Ale jak moc?

Italská automobilka Lamborghini nedávno omladila supersport Huracán a kromě úprav vzhledu a vylepšení aerodynamiky mu dopřála také novinky v oblasti techniky. Huracán Evo se sice nadále spoléhá na atmosférický vidlicový desetiválec o objemu 5,2 litru, nově je ale naladěn na 640 koní (470 kW), které byly dosud vyhrazeny posílené verzi Huracán Performante. 

Motor spolupracuje s dvouspojkovou převodovkou se sedmi stupni a pohonem všech kol. Novinkou je však natáčecí zadní náprava a funkce Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata sledující chování auta a přizpůsobujícího nastavení podle požadavků řidiče.

Evo je každopádně o 30 koní výkonnější než předchůdce, díky čemuž je na stovce už za 2,9 sekundy. Pro srovnání, dosavadnímu Huracánu to trvalo 3,2 sekundy. Maximální rychlost pak převyšuje 325 km/h.

Až tam se dnes nepodíváme, přesto je video kolegů z Motorsport Magazine hodně zajímavé. Ukazuje totiž, jak Huracán Evo akceleruje z klidu na 290 km/h.

A je to opravdu kalup. Zajímavé je, že čas potřebný pro zrychlení na stovku je stejný, jak ho uvádí výrobce, na 200 km/h se však Evo na videu dostane rychleji, než by mělo. Trvá mu to jen 9,3 sekundy, zatímco Lamborghini prezentuje 9,6 sekundy. Pěkné, moc pěkné.

Jan Zajíc
Diskuze (4)

Doporučujeme

Avatar - white label
25. 11. 2019 01:57
Re: no jo
Ty věříš, já doufám... ;-)
Avatar - spitfirecz
8. 11. 2019 07:20
Re: no jo
Spíš povzdech nad jeho vlastní bídou a závist vůči těm, kteří makají aby si tohle auto koupili.

Na palivo s biosložkou jezdí i tohle Lamborghini.

A snad nikde není tříválec substitutem šesti nebo osmiválce ale je v autech, která měla dřív nějaký líný čtyřválec, který měl nižší výkon, vyšší spotřebu a zvuk stejně bídný.
Ten tříválec máš buď jakožto nejslabší motor v nabídce, nebo je v těch nejlevnějších autech - v obou případech víc oceníš vyšší výkon než měl předchozí čtyřválec, protože se to bude snadněji rozjíždět a na jízdu to bude tišší, jelikož potřebuješ menší otáčky, což je právě ta důležitá vlastnost u tohoto auta.
Nebo si opravdu myslíš, že když přijedeš s tříválcem na parkoviště, tak si kolemjdoucí odplivnou, kdežto u předchozího čtyřválce by jim z toho “sportovního” zvuku vypadaly rohlíky z tašek?
8. 11. 2019 04:52
Re: no jo
Věřím, že to byl pokus o vtip...
7. 11. 2019 22:52
no jo
Aj kvôli takýmto autám musí plebs jazdit na trojválcoch spalujúcich biopalivá...