Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini Huracán Evo oficiálně: Facelift babylamba přináší nejen drsnější tvář

David Bureš
Diskuze (0)
Desetiválcový supersport ze Sant' Agaty se dočkal posíleného motoru, vylepšené aerodynamiky nebo modernějšího interiéru.

Zdá se to teprve nedávno, co na svět přišlo Lamborghini Huracán. Jenže od představení v prosinci 2013 už uběhlo pět let, což je i ve světě superaut dlouhá doba. Nastal tak čas babylambo modernizovat. A ono opravdu přichází, přivítejte Lamborghini Huracán Evo.

Modernizované babylambo na první pohled poznáte díky agresivnějšímu vzhledu. Nejvíce se změnila záď, kde se objevuje výraznější spoiler a především dvě vysoko usazené kulaté koncovky výfuku odkazující na závodní Huracá, které zajišťují ještě sportovnější zvuk než dosud. Měnila se ale také příď, a to prostřednictvím nového nárazníku s motivem písmena Y, dnes už charakteristickým detailem moderních Lamborghini.

Designérské změny přitom byly navrženy i s ohledem na aerodynamiku. Společně s úpravami na podvozku automobilka tvrdí, že z hlediska příplatku a účinnosti aerodynamiky je na tom Huracán Evo pětkrát lépe než dosavadní provedení.

Změny najdeme také uvnitř. Lamborghini následuje trend a dovnitř Huracánu Evo usadilo rozměrnou dotykovou obrazovku, s úhlopříčkou 8,4 palce. Součástí je vedle obvyklých funkcí jako navigace nebo Apple CarPlay také třeba hlasový asistent Siri. Za příplatek je tu pak telemetrický systém s dvěma kamerami, který umožňuje nahrávání a studování dat z jízdy.

Podstatná úprava se pak udála také v útrobách. Huracán Evo se sice nadále spoléhá na atmosférický vidlicový desetiválec o objemu 5,2 litru, nově je ale naladěn na 640 koní (470 kW), které byly dosud vyhrazeny posílené verzi Huracán Performante. Je tak o 30 koní výkonnější než předchůdce, díky čemuž je na stovce už za 2,9 sekundy! Dosavadnímu Huracánu to přitom trvalo 3,2 sekundy. Maximální rychlost převyšuje 325 km/h.

Lamborghini Huracán Evo – srovnání s předchozími verzemi
ModelHuracán EvoHuracánHuracán RWDHuracán Performante
Motor5.2 V105.2 V105.2 V105.2 V10
Pohonvšechvšechzadnívšech
Zdvihový objem [cm3]5204520452045204
Válce/ventily10/410/410/410/4
Největší výkon [kW/min]470/8000449/8250426/8000470/8000
Točivý moment [N.m/min]600/6500560/6500540/6500600/6500
Převodovka7DS7DS7DS7DS
Max. rychlost [km/h]přes 325přes 325320přes 325
Zrychlení 0-100 km/h [s]2,93,23,42,9
Zrychlení 0-200 km/h [s]9,09,910,18,9
Suchá hmotnost [kg]1422142213891382

Motor nadále spolupracuje s dvouspojkovou převodovkou se sedmi stupni a pohonem všech kol. Novinkou je však natáčecí zadní náprava a funkce Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata sledující chování auta a přizpůsobujícího nastavení podle požadavků řidiče, což je systém prezentovaný už v Aventadoru SVJ.

Facelift se pak zaměřil také na nabídku. Auto je prezentováno v novém odstínu Arancio Xanto, nanášeném ve čtyřech vrstvách, zatímco uvnitř se může objevit nová kombinace kůže a alcantary. Novinkou jsou též 20palcové ráfky Aesir. Vzhled si každopádně lze upravit díky individualizačnímu programu Ad Personam, k dispozici jsou i odlehčené prvky z unikátních materiálů, jako je kovaný kompozit nebo patentovaný Carbon Skin.

Lamborghini Huracán Evo zamíří k prvním zákazníkům na jaře 2019 se základní cenovkou 165.256 liber bez daně (cca 4,7 milionu korun). Faceliftované babylambo bylo zatím představeno ve formě kupé, později se však jistě dočkáme též inovovaného Huracánu Spyder a dalších verzí – zadokolky nebo ultimátního Performante. Na ty je ale čas, Lamborghini obvykle novinky odhaluje postupně.

David Bureš
Diskuze (0)

Doporučujeme