Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Podle studie řidiči často nerozumí jízdním asistentům. Nejvíc je plete Autopilot od Tesly

Jan Zajíc Jan Zajíc 20. 6. 2019
4

Moderní auta bývají vybavena různými pokročilými jízdními asistenty. Průzkum mezi řidiči ale ukazuje, že šoféři často neví, co od nich čekat.

Podle studie americké organizace IIHS řidiče nejvíce mate Autopilot automobilky Tesla - hrozivých 48 procent respondentů (respondentů bylo více než 2.000) si totiž myslí, že je v pořádku, když při aktivní funkci Autopilot dají během řízení ruce z volantu. Šest procent účastníků průzkumu dokonce míní, že si mohou i zdřímnout.

V tomto okamžiku se sluší upozornit, že respondenti od autorů průzkumu dostali pouze jména jízdních asistentů, nevěděli, jaká automobilka je do svých vozů nabízí.

Proto reagovali na Autopilot, Traffic Jam Assist (Audi), Super Cruise (Cadillac), Driving Assistant Plus (BMW) a ProPilot Assist (Nissan). Označení Autopilot tedy řadu lidí opravdu svádí k myšlence na plně autonomní systém, který nevyžaduje řidiče.

Kromě nedržení volantu pak studie zjišťovala, kolik respondentů by po zapnutí konkrétního asistenta vzalo do ruky telefon, psalo textovou zprávu, koukalo na mobilu na nějaké video nebo si zdřímlo.

Výsledky si můžete prohlédnout v grafu.

IIHS také zjistila, že spousta lidí nerozumí informacím, které pokročilé jízdní asistenty řidičům předávají prostřednictvím přístrojového štítu. Řidiči mají například problém poznat, kdy je jaký systém aktivní a kdy ne. Nebo nerozumí tomu, proč z displeje zmizí auto jedoucí vpředu (může to být například proto, že vůz je za horizontem a senzory ho ztratí z "dohledu") či jízdní pruhy (nemusejí být na silnici v onom úseku namalované).

Organizace k tomuto účelu použila Mercedes-Benz třídy E z roku 2017.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku