Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Policie dostane 85 nových Octavií, vzroste počet silničních kontrol

Jan Mička
Diskuze (85)
Policie České republiky rozšíří flotilu služebních vozů. Podepsala smlouvu na nákup 85 Octavií v civilním provedení.

Nákup nových policejních vozů úzce souvisí se zvyšováním kontrol na našich silnicích. K podpisu smlouvy došlo podle informací České televize teprve nedávno, vozy budou vybaveny technickou na měření rychlosti a vyjdou na necelých 100 milionů korun. Takových „neviditelných“ automobilů jezdí v naší zemi desítky, většina řidičů však reaguje hlavně na Volkswageny Passat R36 a Škody Superb 3.6 FSI, které se pohybují po dálnicích a rychlostních silnicích.

Podle České televize stály Octavie asi třetinu toho co rychlé dálniční „stíhačky“, nižší výkon však nebude překážkou. Policie totiž sází hlavně na nenápadnost a problematické rozpoznání od soukromých vozů. Má to ale i druhou stránku: řada řidičů si bude stěžovat, že je chce policie pouze nachytat, byť jde primárně o zvýšení bezpečnosti provozu. Už samotná přítomnost těchto vozů na silnicích se podle ředitele dopravní policie Tomáše Lercha podepsala na snížení tragických dopravních nehod.

Část nových služebních vozů nahradí vysloužilé exempláře, které policie získala před sedmi lety. Většina z nich má najeto okolo 200.000 kilometrů, našli bychom však i vozy s dvakrát větším proběhem. "Ta vozidla už nejsou výkonná, jsou poruchová a dost často má policie velké množství vozidel v opravě," řekl České televizi ministr vnitra Milan Chovanec. Nové vozy mají být nasazovány po celé republice.

Jan Mička
Diskuze (85)
14. 7. 2015 20:54
Re: neoznačený auta
Nad tímhle jsem taky přemýšlel už před nějakou dobou, jelikož jsem viděl na vlastní oči nelegální zástavbu modrých majáků se vším všudy. Kdyby si to někdo dal do auta co má dopravní policie k dispozici, tak bez ověření SPZ neni moc šance :-) Viděl jsem video z Británie, kdy borec ujížděl civilní (ale policejní) Impreze a po tom co se přidala další policejní auta, tak zastavil. Hájil se tím, že si myslel že ho někdo honí, protože modré majáky si může koupit kde kdo. Nevím jak to dopadlo. Osobně si myslím, že pokud by se nestala nějaká vážná újma, tak s rozumnou výpovědí by se to na krajní nouzi dalo uhrát.

Nevím jaké jsou na tohle v ČR zákony, jestli musí být policisté nějak označeni na oblečení. To si myslím, že musí určitě. Na videích zásahovek mají většinou všichni pásky policie, což si zase vyrobí jednoduše asi taky každý, takže nevím :D

Ale tomu se nevyhneš nikdy, když na tebe zaklepe někdo v uniformě, tak to taky může být fake, stejně jako tě může někdo kdekoliv jakkoliv napadnout... To je holt život :-)
14. 7. 2015 20:46
Re: haha
Já nic nemazal, jen jsem přidal do toho posledního příspěvku do závorky "edit" :-) Asi koukáš na ten druhý příspěvek ;-)

A to co jsi psal je pořád nesmysl, resp. vytáhnul jsi něco co jsem vůbec nenapsal. Že spěchám na jednání, starší babička co jede pomalu atd. není důvod jet bezohledně a ostatní kvůli tomu ohrožovat či omezovat. To je o čem celou dobu píšu, ohrožovat či omezovat můžeš i když max. povolenou rychlost neporušuješ a naopak. To je jako pokutování max. rychlosti na dálnici. Projíždět na rozbité D1 kolem aut jedoucích 80km/h 160km/h je nebezpečné jako prase, na rovinkách kde jsem sám po nových úsecích je 160km/h troufl bych si říct bezpečnější v libovolném novém autě než 130km/h ve Felicii.

Abych to zakončil, měli bychom bojovat za vzdělávání, výchovu a zodpovědnost řidičů, nikoliv investovat do skrytých represivních prostředků. Takhle se lidi akorát naserou a k ničemu to nevede. A pozor, represivní prostředky mají smysl pokud jsou správně použity, tj. okolí škol, přechody, záludné zatáčky / úseky atd. Ale měření co tady v Praze provádí dopravní policie bohužel neodpovídá ani jednomu, vybírají si místa kde je to opravdu největší (jak se říká) svi**rna :-|
14. 7. 2015 19:56
Re: haha
Když se někdo nevěnuje řízení je vcelku jedno kolik jede. (Dnes jsem se zrovna jedné takové vyhýbal, jela asi 30kmh a přejížděla do mého pruhu přímo na můj blatník). Já mluvím o tom, že většina těchto "nepochopitelně" pomalých řidičů jede tak pomalu proto, že se nevěnují řízení a tudíž jsou mnohem nebezpečnější, než někdo kdo se mu plně věnuje (bez ohledu na rychlost). Nebo má někdo nějaké jiné vysvětlení co vede řidiče k tomu aby jel na široké rovné okresce v polích 70kmh a někdy ani to ne?
14. 7. 2015 17:51
Re: neoznačený auta
rumun byl příklad... a ja myslel že nebudou mít majáky
:'-(
14. 7. 2015 17:47
Re: Ale proč ne
myslím, že sa chápeme a ja tiež nepatrím k tým, ktorý často platia pokuty za priestupky, takže by som mohol byť v klídku, ale viem o čo ide a neviažem to iba na tieto civilné autá, celkovo má polícia za úlohu prispievať do rozpočtu výberom pokút (je to obsiahnuté už vopred v návrhu štátneho rozpočtu a zanedbateľná čiastka to nie je), policajti sú reálne tlačení k väčšiemu výberu pokút vertikálnym systémom padajúceho houna a je to vidno každý deň na cestách. Krásne je to vidieť aj na tom, ako často sa píše o vyšších pokutách, nových autách, tajných aj netajných akciách.
Skúsim inak: Ak tie peniaze idú do štátneho rozpočtu, sú priamo motivovaní vyberať čo najviac, tak je logické, že to robia, ale nech nečakajú, že budeme výskať od radosti ako nás okrádajú.