Porsche 718 bude vážit pod 1200 kg
Koncem května jsem vás informoval o údajném plánu Porsche vyrobit ještě lacinější sportovní vůz, než je Boxster. Má nést opět označení 718, jako závodní speedster z konce padesátých let a jeho hlavním benefitem má být nízká váha.
Boxster sice není žádný tlusťoch, začíná na 1,3 tuny, nicméně vedle takové Alfy 4C působí přece jen trošku korpulentněji a Porsche se tak s 718 vrací ke kořenům a nabídne skutečně puristický sporťák. Porsche 718 by podle informací německého Auto Bildu nemělo v žádné verzi překročit 1200 kg, což jej staví do role přímého konkurenta Lotusu Exige S Roadster.
Na rozdíl od něho ale nebude poháněn šestiválcem, ale plochými čtyřválcovými turbomotory 2,0 a 2,5 l, což by znamenalo 213 kW a 400 N.m v "horším případě" a 268 kW a 470 N.m v tom lepším. Porsche by také do auta nemělo cpát spousty luxusní výbavy, 718 má být puristická záležitost pouze s (dnes) nezbytnými komponenty a také minimalistický interiér by neměl mít daleko ke kokpitu zmíněného Lotusu.
Na nízké hmotnosti má mít kromě omezené výbavy též výraznější podíl vysokopevnostní oceli a hliníku, ale třeba i tenčí skla oken, manuální plátěná střecha s plastovým zadním oknem a méně tlumících materiálů. Vůz by měl jít do prodeje v roce 2016.