Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 GT3: nejrychlejší ve třídě

Ondřej Láník
Diskuze (30)
Druhou velkou premiérou na stánku Porsche bude letos v Ženevě před několika dny avizovaný atmosférický model 911 GT3. Na trh se dostane v květnu.

Druhou velkou premiérou na stánku Porsche bude letos v Ženevě před několika dny avizovaný atmosférický model 911 GT3. Na trh se dostane v květnu.

Nové Porsche 911 GT3 bude modelem s nejvyšším litrovým výkonem, který je ve vozech této značky k dispozici. Zdvihový objem ležatého vodou chlazeného šestiválce se sice nemění (činí rovných 3600 cm3), ale výkon díky řadě úprav vyrostl na 305 kW při 7600 ot./min. Točivý moment má vrchol 405 Nm při 5500 ot./min. Nejvyšší otáčky činí 8400 ot./min, což je o 200 ot./min více než v předchozím GT3. Motor je vybaven mazáním se suchou skříní a vodním chlazením motorového oleje. Motor s variabilním časováním ventilů má zvětšený průměr škrtící klapky (82 místo 76 mm), nové výfukové potrubí s menším protitlakem a optimalizované hlavy válců. Automobilka sama označuje model za nejrychlejší mezi současnými produkčními atmosférickými vozy s motory podobného zdvihového objemu.

Model určený pro běžné silnice, ale vyvinutý inženýry, kteří se podílejí i na přípravě sportovních vozů pro závody, se může chlubit řadou nových aerodynamických prvků, které jsou funkční a přitom vozu dodávají na jedinečnosti. Nová příď se vstupy chladícího vzduchu k brzdám a hlavnímu chladiči motoru, má na začátku kapoty výdech, kterým je "použitý" vzduch od chladiče odváděn. Zlepšuje se tím současně chlazení, aerodynamika i přítlak na přední nápravu. Podobně rafinovaná je také aerodynamika zádě.

Standardní aktivní podvozek PASM je dvoustupňový (standardní a tužší nastavení), protiprokluzový systém Traction Control převzatý z Carrery GT doplňuje přesné řízení s variabilním převodem a diferenciál se zvýšenou svorností. GT3 jezdí na jednodílných devatenáctipalcových kolech a pneumatikách 235/35 vpředu a 305/30 vzadu. Sprint z 0 na 100 km/h trvá jen 4,3 sekundy a nejvyšší rychlost činí 310 km/h. Pohotovostní hmotnost činí 1395 kg, kombinovaná spotřeba 12,8 l/100 km.

Cena na evropských trzích činí 93000 Euro bez daní, v sousedním Německu příjde i s DPH na 108083 Euro.

Ondřej Láník
Diskuze (30)
25. 2. 2006 20:24
Re: bez titulku
;-)
25. 2. 2006 19:42
Re: bez titulku
>:D :yes:
25. 2. 2006 19:41
Re: 2010 Porsche "928 II."?
:-) Jo. :yes:
25. 2. 2006 19:13
Re: bez titulku
To je jako by ses ptal, k čemu je lubrikační gel. Prostě, když ji umíš rozpálit bez potřeby toho gelu... tak bys nikdy neměnil... kapišto? ;-)
25. 2. 2006 18:18
Re: KRÁL KRÁLŮ VŠECH KRÁLŮ
Ano, máš pravdu... jsem tou bílou úplně očarován. Samozřejmě bych šel do temně modrý, ale v té bílé mu to neskutečně sluší. :yes: