Porsche 911 GT3 RS se převléklo do barev Gulfu a zrezlo. Ale jenom naoko!
Porsche a spojení s Gulfem je dnes pokládáno za klasiku, snad ještě více než barvy italské likérky Martini na sporťácích z Zuffenhausenu (a Weissachu). Kombinaci světle modré a oranžového pruhu proslavila 917 v Le Mans, hlavně tedy legendární film se Stevem McQueenem v roli Michaela Delaneyho. Došlo ovšem k zajímavému paradoxu: ve skutečnosti olejáři nesponzorovali tovární tým jako zmínění Martini & Rossi, nýbrž soukromou stáj Johna Wyera. A jeho vůz nikdy francouzskou čtyřiadvacetihodinovku nevyhrál, nejlépe dojeli Richard Attwood s Herbertem Müllerem na 917K druzí (1971), právě za fabrickým autem.
Nicméně ikonické zbarvení přitahuje i dnes. A do toho přichází současná móda polepů, které navozují dojem rzi, případně poškození karoserie. Že jde obě věci perfektně spojit, dokazuje moderní 911, konkrétně série 991 v nijak pomalé verzi GT3 RS s plochým čtyřlitrovým atmosférickým šestiválcem o výkonu 500 koní (368 kW). Vyráběla se těsně před modernizací současné generace, v aktuální nabídce jsou stejně silná GT3 a GT2 RS s turbomotorem 3,8 l/515 kW (700 k).
Konkrétní starší auto je potaženo právě vinylem a navíc představuje poctu zmíněnému slavnému filmu, protože nese startovní číslo 20. Ve skutečnosti takovou 917K pilotovali v ročníku 1970, ve kterém se snímek se smyšlenými jmény jezdců natáčel, Jo Siffert s Brianem Redmanem, ale nebyli klasifikováni. Němečtí Neidfaktor GmbH z Halstenbeku severozápadně od Hamburku jsou specialisty na interiéry. Nicméně tuhle kreaci stvořili (nebo si nechali udělat) hlavně pro reklamní účely.
Už jen sada firemních fotek z lesa dokládá, že si tu někdo opravdu vyhrál. Na takřka závodní kupé s falešnými prasklinami laku, špínou a rzí bylo naaranžováno i spadané listí. Takže vypadá, jako kdyby ho po letech někdo vytáhl z garáže, přitom je jen dva roky staré... A o tenhle efekt právě šlo. Transformace se povedla na jedničku, perfektní práce!
Foto: Neidfaktor.com