Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 GT3 RS se převléklo do barev Gulfu a zrezlo. Ale jenom naoko!

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 5. 9. 2017
16
2
Zobrazit náhledy (16)
Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS
Někdy stačí málo. Jen převléct sporťák do zajímavé barevné kombinace s efekty a je o publicitu postaráno. Právě tohle udělali Neidfaktor s moderní devětsetjedenáctkou od Porsche.

Porsche a spojení s Gulfem je dnes pokládáno za klasiku, snad ještě více než barvy italské likérky Martini na sporťácích z Zuffenhausenu (a Weissachu). Kombinaci světle modré a oranžového pruhu proslavila 917 v Le Mans, hlavně tedy legendární film se Stevem McQueenem v roli Michaela Delaneyho. Došlo ovšem k zajímavému paradoxu: ve skutečnosti olejáři nesponzorovali tovární tým jako zmínění Martini & Rossi, nýbrž soukromou stáj Johna Wyera. A jeho vůz nikdy francouzskou čtyřiadvacetihodinovku nevyhrál, nejlépe dojeli Richard Attwood s Herbertem Müllerem na 917K druzí (1971), právě za fabrickým autem.

Nicméně ikonické zbarvení přitahuje i dnes. A do toho přichází současná móda polepů, které navozují dojem rzi, případně poškození karoserie. Že jde obě věci perfektně spojit, dokazuje moderní 911, konkrétně série 991 v nijak pomalé verzi GT3 RS s plochým čtyřlitrovým atmosférickým šestiválcem o výkonu 500 koní (368 kW). Vyráběla se těsně před modernizací současné generace, v aktuální nabídce jsou stejně silná GT3 a GT2 RS s turbomotorem 3,8 l/515 kW (700 k).

Konkrétní starší auto je potaženo právě vinylem a navíc představuje poctu zmíněnému slavnému filmu, protože nese startovní číslo 20. Ve skutečnosti takovou 917K pilotovali v ročníku 1970, ve kterém se snímek se smyšlenými jmény jezdců natáčel, Jo Siffert s Brianem Redmanem, ale nebyli klasifikováni. Němečtí Neidfaktor GmbH z Halstenbeku severozápadně od Hamburku jsou specialisty na interiéry. Nicméně tuhle kreaci stvořili (nebo si nechali udělat) hlavně pro reklamní účely.

Už jen sada firemních fotek z lesa dokládá, že si tu někdo opravdu vyhrál. Na takřka závodní kupé s falešnými prasklinami laku, špínou a rzí bylo naaranžováno i spadané listí. Takže vypadá, jako kdyby ho po letech někdo vytáhl z garáže, přitom je jen dva roky staré... A o tenhle efekt právě šlo. Transformace se povedla na jedničku, perfektní práce!

Foto: Neidfaktor.com

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

dobrý nápad..
jakolev3
| 5. 9. 2017
..nemusí ho nikdy umývať
Pekne
comper
| 5. 9. 2017
Takato hniloba by mi nevadila v garazi :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku