Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 Speedster Concept je čistá radost z jízdy s šancí na sériovou výrobu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Porsche si k 70. narozeninám svých sportovních vozů nadělilo mimořádný dárek v podobě úchvatné a plně provozuschopné studie 911 Speedster Concept, jejíž šestiválec disponuje výkonem přes 500 koní.

Porsche 911 Speedster Concept má svým puristickým pojetím představovat ztělesnění podstaty sportovních vozů ze Stuttgartu a zároveň připomínat své slavné předchůdce v čele s prvními zástupci modelové řady 356.

Koncept byl vyvíjen v centru motoristického sportu značky Porsche, v němž vznikly mimo jiné i modely 911 GT2 RS a GT3 RS. Široká karoserie koncepčního vozu vychází z modelu 911 Carrera 4 Cabriolet. Blatníky, přední víko a zadní kryt jsou však v tomto případě vyrobeny z lehkého kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny.

Mezi charakteristické detaily studie 911 Speedster Concept patří zkrácený rám čelního okna a patřičně zmenšená boční okna. Studie sportovního vozu tak zaujme ještě více přikrčeným profilem velmi nízké karoserie, jejíž tvarové řešení okamžitě vyvolává vzpomínky na historické vzory, jakým je například Porsche 356 1500 Speedster.

Na přední sedadla směrem k zádi navazuje speciální zadní kryt z uhlíkového kompozitu, který zakrývá ochrannou strukturu pro případ převrácení. Kryt je charakterizován dvojitým vyboulením, jež patří k tradici tohoto druhu sportovních vozů od modelu 911 Speedster z osmdesátých let. Mezi oběma vybouleními přitahují pozornost dvě černě odlišené lamely s aerodynamickou funkcí, které doplňuje větrná clona z průhledného akrylátového skla s vyrytým logem „70 let Porsche“.

Na počest historického originálu má i 911 Speedster Concept místo plnohodnotné skládací střechy jen lehkou plachtu, která chrání interiér zaparkovaného vozidla před deštěm. Plachta se připevňuje osmi stiskacími knoflíky.

Interiér vychází z filozofie lehké konstrukce, která je pro verze Speedster charakteristická. Výbava nezahrnuje navigační systém, audiosystém, ani klimatizaci. Kompletně skořepinová sedadla jsou vyrobena z uhlíkového kompozitu. Jejich čalounění světle hnědou anilinovou kůží „Cognac 356“ je inspirováno koženým čalouněním klasických předchůdců.

Velká pozornost byla při vývoji věnována i detailům, z nichž si zmínku bezpochyby zaslouží uzávěr palivové nádrže ve stylu 50. let, umístěný uprostřed přední kapoty či vnější zpětná zrcátka v klasickém stylu „Talbot“ nebo hlavní světlomety. Jejich kryty s čirými a matovanými plochami vytvářejí motiv kříže, který je vzpomínkou dobu, kdy se před závodem světlomety přelepovaly, aby byly chráněny před odletujícími kameny a poškozením skla.

Podvozek pochází podle materiálů automobilky v zásadě z modelu 911 GT3, části 21“ kol v designu Fuchs jsou leštěné. Poprvé mají tato kola upevnění s centrální maticí.

Srdcem konceptu má být atmosférický plochý šestiválec s nejvyšším výkonem přes 368 kW (500 k), který má údajně rovněž pocházet z modelu 911 GT3. Výfukovou soustavu s koncovkami z titanu a vlastně celé poháněcí ústrojí včetně šestistupňové mechanické převodovky dodali vývojáři vozů GT.

Koncepční studie je výhledem na případný sériově vyráběný model, který by mohl být představen v roce 2019. Rozhodnutí v této záležitosti bude přijato v nadcházejících měsících.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - Martin911Turbo
11. 6. 2018 17:25
Nádhera!!!
Tak to je pecka, krásný kousek k výročí :yes:
Osobně bych měl akorát problém s tím, že při mých 190cm, bych nikdy nemohl natáhnout střechu, když koukám na boční linii >:D