Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 Turbo Cabriolet: rychlík bez střechy

Aleš Jungmann
Diskuze (15)
Automobilka Porsche představuje pro svůj model 911 Turbo karosářskou variantu Cabriolet a navazuje tak na dvacetiletou tradici ve výrobě otevřených sportovních vozů Porsche 911 Turbo Cabriolet.

Zachována zůstává koncepce sedadel 2+2, stejně jako pohonná jednotka. Tou je dvěma turbodmychadly (jedno turbodmychadlo pro každou řadu válců) přeplňovaný šestiválec o zdvihovém objemu 3,6 litru. Turbodmychadla disponují technologií VGT (variabilní geometrie lopatek) a tak jsou výkonové parametry opravdu zajímavé. Agregát podává maximální výkon 353 kW (480 k) při 6000 ot./min. a maximální točivý moment 620 Nm je k dispozici již při 1950 ot./min. Díky funkci overboost jej ale lze krátkodobě (na dobu 10 sekund) zvýšit na 680 Nm.

S manuální převodovkou trvá zrychlení z 0 na 100 km/h přesně čtyři sekundy, s automatickou převodovkou Tiptronic S ještě o dvě desetinky rychleji. Maximální rychlost je u obou verzí 310 km/h a spotřeba by měla činit 12,9 litru vysokooktanového benzinu na sto kilometrů.

Oproti verzi Coupé narostla hmotnost o 70 kg a to kvůli vyztužení šasi a zabudování dvou automaticky výsuvných ochranných oblouků. Samotná střecha je složena ze tří vrstev tkaniny a dokáže se kompletně automaticky složit za zhruba 20 sekund.

Součinitel odporu vzduchu zůstal poměrně malý, když hodnota cx je 0,31. Zadní spoiler se při rychlostech nad 120 km/h vysouvá ještě o 30 mm více než u verze Coupé. To má za následek mezi kabriolety naprosto unikátní hodnoty přítlaku na zadní nápravu.

Porsche 911 Turbo Cabrio dostalo systém Porsche Active Suspension Management (PASM) jako prvek sériové výbavy. K lepší ovladatelnosti a bezpečnosti jízdy dále přispívají systémy Porsche Stability Management (stabilizační systém) a pohon všech kol Porsche Traction Management (PTM). Ten díky vícelamelové spojce může rozdělovat výkon mezi obě nápravy podle aktuálních potřeb. Děje se tak velmi rychle, systém dokáže provést změnu nastavení za méně než desetinu sekundy. Jako další prvek aktivní bezpečnosti Porsche nabízí vysokovýkonné brzdy s šestipístkovými třmeny, stejné, jako ve voze Carrera GT. Prvkem volitelné výbavy jsou keramické brzdy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

Rozšířená sériová výbava obsahuje například 19“ kovaná kola s dvou-tónovým zbarvením, klimatizaci, větrný deflektor, balíček Porsche Communication Management (PCM) s barevnou navigací o rozměrech obrazovky 5,8“ nebo například prémiový zvukový systém Bose Surround.

Základní cena nového Porsche 911 Turbo Cabrio byla stanovena na 3.401.000,-Kč bez daně.

Aleš Jungmann
Diskuze (15)
Avatar - davy
9. 5. 2007 14:30
Turbo S
Ja si pockam az vyjedou s verzi Turbo cabrio S:-) Mimochodem, nevite nekdo, kdy to bude a kolik koniku navic pribude?
8. 5. 2007 22:31
Re: Sice...
Já věděl, že se té žluté barvy někdo chytne.... :o)) Nemyslel jsem to doslova, hepatitidu (naštěstí) nemám :o)
Avatar - Enthusiastic.driver
8. 5. 2007 13:23
Re: Sice...
>:D >:D >:D
Avatar - Ricardo
7. 5. 2007 23:54
No tak
Kde je slintající smajlík??? Zrovně teď mě moc chybí :-) >:D
Avatar - misoo
7. 5. 2007 22:59
911
kabriolety som nemusel, ale odkedy som prevetral boxstera cabrio, tak sa mi to celkom zapacilo :-) 911 je parada a v turbe je to peklo, aj ked zvukovo sa mi viac paci klasicka 911-ka. dost pozitivne ma prekvapila kvalita vypracovania a materialy interieru, az take nieco som necakal :yes: