Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Boxster E: Technická data

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Porsche začátkem letošního roku spustilo testovací program elektromobilů. Nyní odhaluje techniku prototypů Boxster E.

Poprvé Porsche oznámilo, že pracuje na vývoji elektromobilu v létě loňského roku. Letos v únoru představilo trojici prototypů Boxster E. Ty se účastní testování v rámci programu Region Stuttgart – příklad elektromobility, který vyhlásila stuttgartská radnice.

Vývojové prototypy na bázi Porsche Boxster poháněné pouze elektrickým pohonem vznikly v souladu s rozvojem programu Porsche Intelligent Performance. Všechny tři elektromobily slouží jako pojízdné laboratoře.

Testovací program sice již běží naplno, ale Porsche až nyní představuje techniku svých elektromobilů. Ty se veřejnosti představily na Michelin Challenge Bibendum 2011, probíhajícím od 18. do 22. května na letišti Tempelhof v Berlíně.

Pod karoserií Porsche Boxster E je v případě pohonného systému vše zcela jinak než u konvenčního sériového modelu. K pohonu jednoho prototypu slouží namísto uprostřed uloženého šestiválce dva elektromotory. Jeden je u přední nápravy a druhý u zadní nápravy v místech, kde byla původně převodovka. Zbývající dva elektřinou poháněné Boxstery mají pouze jeden elektromotor u zadní nápravy.

Dvoumotorový Boxster E disponuje celkovým výkonem 180 kW (245 k) a točivým momentem 540 Nm. Maximální otáčky použitých elektromotorů se pohybují okolo 12.000 za minutu. Z 0 na 100 km/h tento elektromobil akceleruje za 5,5 s a jeho maximální rychlost je omezena na 200 km/h.

Boxstery E pouze s jedním elektromotorem mají nejvyšší výkon 90 kW (122 k) a točivý moment 270 Nm. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 9,8 s a dosahují maximální rychlosti 150 km/h.

Elektrickou energii všem třem prototypům poskytují baterie s kapacitou 29 kWh. Ty jsou umístěny v místech, kde byl původně zážehový šestiválec a jejich hmotnost je 341 kg. Pohotovostní hmotnost Boxsteru E se pohybuje okolo 1600 kg a u sériového Boxsteru je uváděno 1410 kg.

Dojezd elektřinou poháněných Boxsterů se má pohybovat okolo 170 km na jedno nabití. K dobíjení lze využít běžnou domácí zásuvku a baterie se na 100% kapacitu dobijí za devět hodin.

Porsche při vývoji elektromobilů myslí i na zvýšení bezpečnosti a proto jsou všechny tři prototypy vybaveny brzdovým systémem PCCB s keramickými kotouči a především akustickým systémem Active Sound Design. Ten napodobuje zvuk motoru a snižuje tak například riziko srážky s chodci, kteří jinak tichý elektromobil neslyší.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)