Porsche Cayenne Hybrid: nové informace

Podle německého listu Automobilwoche se chystá pod karoserie vozů Porsche zcela nové paralelní uspořádání spalovacího motoru, elektromotoru a převodovky. Tak jako v případě Toyoty, půjde o plnohodnotný hybrid, schopný provozu výhradně na elektrickou energii, ale tím podobnost s řešeními nejúspěšnějšího současného výrobce hybridních automobilů končí. Nová technika vyvinutá ve spolupráci s firmou Bosch bude používána také v nových Volkswagenech a Audi, vždy však půjde o systém přizpůsobený požadavkům konkrétní značky nebo modelu.
Nové paralelní uspořádání má umožnit další snížení spotřeby paliva, ale také např. jízdu rychlostí až 120 km/h pouze na elektromotor. 2,4 tuny těžké Porsche Cayenne dnes s hybridním hnacím ústrojím spotřebuje 9,8 l/100 km, což je téměř o čtvrtinu méně, než v případě základní šestiválcové motorizace, která je ale o 150 kg lehčí. Cílovou metou je podle Automobilwoche dosažení spotřeby paliva 8,9 l/100 km.
Velmi diskutovaná otázka úložiště "rychle použitelné" elektrické energie je u Porsche řešena ve dvou krocích. Do doby, něž budou vyřešeny problémy Li-ion akumulátorů, bude sada baterií Sanyo, uložená v prostoru pro náhradní kolo, využívat NiMH koncepci.
Hybridní vozy Porsche (Cayenne, Panamera) můžeme čekat nejdříve na konci tohoto desetiletí. Dřívější zprávy hovořily o tom, že základem ústrojí bude evoluční verze vidlicového šestiválce Volkswagen 3,6 FSI.