Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Cayenne Hybrid: nové informace

Ondřej Láník Ondřej Láník 24. 7. 2007 • 18:20
88
Ukončení technické nadvlády Toyoty, posílení image značky šetrné k životnímu prostředí, ale i zachování dynamických vlastností, na které jsou zákazníci Porsche zvyklí. Tak by se daly shrnout rysy hybridní ofenzívy, kterou Porsche chystá...

Podle německého listu Automobilwoche se chystá pod karoserie vozů Porsche zcela nové paralelní uspořádání spalovacího motoru, elektromotoru a převodovky. Tak jako v případě Toyoty, půjde o plnohodnotný hybrid, schopný provozu výhradně na elektrickou energii, ale tím podobnost s řešeními nejúspěšnějšího současného výrobce hybridních automobilů končí. Nová technika vyvinutá ve spolupráci s firmou Bosch bude používána také v nových Volkswagenech a Audi, vždy však půjde o systém přizpůsobený požadavkům konkrétní značky nebo modelu.

Nové paralelní uspořádání má umožnit další snížení spotřeby paliva, ale také např. jízdu rychlostí až 120 km/h pouze na elektromotor. 2,4 tuny těžké Porsche Cayenne dnes s hybridním hnacím ústrojím spotřebuje 9,8 l/100 km, což je téměř o čtvrtinu méně, než v případě základní šestiválcové motorizace, která je ale o 150 kg lehčí. Cílovou metou je podle Automobilwoche dosažení spotřeby paliva 8,9 l/100 km.

Velmi diskutovaná otázka úložiště "rychle použitelné" elektrické energie je u Porsche řešena ve dvou krocích. Do doby, něž budou vyřešeny problémy Li-ion akumulátorů, bude sada baterií Sanyo, uložená v prostoru pro náhradní kolo, využívat NiMH koncepci.

Hybridní vozy Porsche (Cayenne, Panamera) můžeme čekat nejdříve na konci tohoto desetiletí. Dřívější zprávy hovořily o tom, že základem ústrojí bude evoluční verze vidlicového šestiválce Volkswagen 3,6 FSI.

Témata
28. 7. 2007 11:55
Re: Hybrid a spol.
No myslim ze nemas pravdu. Jedini japonci se nebali nasadit hybridy a to, ze se ta technika nakupuje a dovazi ze evropy a z USA je jen protoze japonsko je prilis male aby tam meli tovarny na vsechno, navic tam nemaji zadne nerostne suroviny. O to to maji jeste obtiznejsi. Ano hybrid jako koncepce je znama uz dlouho ale jako funkcni vykonny celek ktery dokaze predjet kamion je znam jen diky JAPONCUM a diky za to, nechat to na evrope tak zname stale jen tu koncepci a realne auto ze spyfoto z testovacich okruhu.
24. 7. 2007 21:18
Re: Vždy o krok dopředu
A včem jako jsou vyspělejší?
24. 7. 2007 21:03
Re: ELEKTRINA VAZENI, ELEKTRINA
Myslim, ze lidstvo nedokaze vyrobit vodik dostatecne ekologicky a za dostupnou cenu. Problemem jsou penize a ty se musi tocit. Tzn., ze stavajici ropni giganti musi pokracovat v prodavani pohonnych hmot. Pokud se tento jednoduchy kolobeh penez rozbije, muzeme predpokladat ekonomickou krizi obrovskych rozmeru. Myslim, ze v budoucnosti uvidime hybridni cerpaci stanice (elektrina/ethanol/dalsi moznosti). Vodik je pouhou propagandou svetovych vlad a ropnych spolecnosti aby lide nezacali pozadovat vozy pohanene elektrinou z baterii.
24. 7. 2007 20:41
Re: Hybrid a spol.
:yes:
24. 7. 2007 20:35
Re: ELEKTRINA VAZENI, ELEKTRINA
Jo jenze dokud nebude vodik dostatecne levny a vyroba rozsirena aby se to dalo dat to vsech modelu aut tak jediny ekologicky pocin mezi benzinem a vodikem je hybrid. A to nevyhnutelne. A vime kdo se zasluhuje nejvic o vyrobu hybridu a kdo nejspis jako prvni na svete dotahne alternativni paliva do konce, kdyz se neboji nasadit hybrid technologii desitky let pred nastupem ropne krize. A po certech dobre se mu to dari.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud