Porsche Hybrid: elektromotor doplní šestiválec 3.6 FSI
Při neformálním rozhovoru s dobře informovaným manažerem se někdy můžete dozvědět více informací, než byste vytáhli z oficiálních zdrojů i s podporou láhve kvalitního chardonnay. Přesně takhle jsme se dostali k zajímavým údajům o připravovaném hybridním pohonu pro Porsche Cayenne a sportovní limuzínu Panamera.
Nějakou dobu se spekulovalo, jestli Porsche koupilo licenci na Hybrid Synergy Drive, aby smazalo technologický náskok Toyoty, ale věci se mají trochu jinak. V zasvěcených kruzích se diplomaticky říká, že Porsche se na nějakou dobu stalo velice dobrým zákazníkem Lexusu, přičemž odpovědné osoby se zajímali především o modely s písmenem „h“ na zádi.
Výsledkem je kombinace zážehového motoru 3.6 FSI o výkonu 213 kW (290 k) a přídavný elektromotor s výkonem 147 kW (200 k). Zaměstnanci Porsche, kteří již měli možnost jezdit s prototypem, ukrývajícím se za karoserií současného Cayenne, tvrdí, že tohle auto má neuvěřitelnou dynamiku. Paradoxní však je, že hybridní model bude stát v hierarchii na nejspodnějším stupínku.
Tuto technologii dostane i v příštím roce uvedená Panamera, ale na rozdíl od SUV pouze s pohonem zadních kol. Podle našich informací plánuje Porsche uvést hybridní techniku do svého čtyřdveřového vozu hned při prvním uvedení na trh. Pochopitelně nás zajímalo, s jakou převodovkou bude šestiválec a elektromotor spolupracovat – odpověď nasměrovala naši pozornost hlavně na dvojspojkovou převodovku DSG, druhou alternativou by mohla být bezestupňová převodovka multitronic.