Porsche Cayenne S: Co umí udělat s SUV divize Exclusive?
Skalní fanoušci značky sice Cayenne moc neberou, ale do Zuffenhausenu přináší zisky. Co ale, když v ulici parkují dvě podobná? Nejlepší je se svěřit do péče divize Exclusive. Ta nyní představuje opravdu luxusní kousek v „šampaňské“ metalíze Palladium. Nejspíš ho nevyrobila jen tak pro nic za nic, objednal si jej nějaký bohatý klient. Ale to je vedlejší, nás zajímá auto samotné, protože se od svých sériových bratříčků docela liší...
Unikátní Cayenne S nemá zmíněnou metalickou barvou pokrytou jen karoserii, ale i jedenadacetipalcová kola SportEdition. Je pochopitelně založeno na modernizovaném modelu, jehož podoba byla odhalena před necelými dvěma měsíci, v červenci. Konkrétní exemplář dostal aerodynamický balíček SportDesign zahrnující kromě nějakých těch nástavců prahů a agresivnějších nárazníků také zatmavené přední xenony s PDLS (Porsche Dynamic Light System), aby řidič i v noci viděl lépe na cestu. Také zadní diody byly vybaveny „kouřovým“ efektem a adaptivními brzdovými světly. Těmto partiím dominují hlavně dvě dvojité koncovky výfuku.
Interiér je vyveden ve tmavých barvách v kombinaci s béžovou, která ladí s lakem karoserie. Většina těchto částí je kožená: středy sedadel třeba loketní opěrka s logem automobilky.
Jak je vidět, i sluneční clony a stropní madla mají ruční obšití. Smysl pro detail Porsche Exclusive určitě nechybí... Světlý odstín není, pravda, zrovna praktický, ale celek vypadá opravdu efektně.
Pod kapotou zůstala zcela sériová technika. Cayenne S pohání po modernizaci nový zážehový šestiválec se dvěma turby. Vidlicový agregát z vlastního vývoje (tedy nikoli od Volkswagenu) s objemem 3,6 l dává 309 kW a 550 N.m. Rychlému SUV to stačí ke sprintu z klidu na stovku za 5,4 s a na německých dálnicích je schopné dosáhnout rychlosti 259 km/h. Představovaný kousek má totiž i paket Sport Chrono.