Porsche Cayenne: Vyrobeno již 250.000 kusů
Porsche Cayenne se představilo v roce 2002 ve své první generaci a v prakticky nezměněné podobě se vyrábělo až do roku 2007, kdy prodělalo modernizaci. V původním provedení opustilo výrobní závod 150.000 vozů, k nimž se přidává další 100.000 vozů po faceliftu s novou přídí a přepracovanou technikou. 250.000 Porsche Cayenne opustil výrobní závod v Leipzigu 6.března letošního roku v provedení Diesel s bílým lakem karoserie.
Automobilka Porsche nabízí svůj příspěvek do kategorie SUV na všech hlavních světových trzích a zákazníci si mohou vybírat ze sedmi různých verzí. Základ představuje Cayenne se zážehovým šestiválcovým motorem o objemu 3,6 litru s výkonem 213 kW (290 k). Následuje Cayenne S s vidlicovým osmiválcem o objemu 4,8 litru s výkonem 283 kW (385 k). Porsche Cayenne Turbo má stejný motor, ale doplněný o turbodmychadlo, díky němuž disponuje výkonem 368 kW (500 k) a provedení Turbo S má výkon 404 kW (550 k).
Specialitou především pro jízdu na asfaltu je Cayenne GTS, který automobilka označuje za nejsportovnější verzi s atmosférickým osmiválcem o výkonu 4,8 litru s výkonem 298 kW (405 k). Pro zájemce o jízdu v terénu je naopak připraven Cayenne S Transsyberia, který má stejnou pohonnou jednotku jako Cayenne S, ale jeho vzhled i podvozek se přibližuje vozům určeným pro účast v náročné soutěži.
Posledním v současnosti nabízeným provedením se letos stal Cayenne Diesel, který je prvním sériovým osobním automobilem značky se vznětovým motorem, jenž z objemu 3,0 litru nabídne výkon 176 kW (240 k).
Automobilka používá model Cayenne jako nositele novinek ve své nabídce a poté co se stal prvním sériovým pětidveřovým zástupcem značky a prvním modelem se vznětovým motorem, se z něj stane i první z řady modelů s hybridním pohonem. V roce 2010 se automobilka chystá spustit sériovou výrobu verze Cayenne S Hybrid, která bude kombinovat zážehový šestiválec s elektromotorem.