Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Cayman: nižší výkon, nižší cena

Ondřej Láník
Diskuze (44)
Když mluvíme u sportovních automobilů o snižování, nejčastěji se to týká hmotnosti. Porsche ale už dříve rozhodlo, že jako první příjde na trh Cayman S, a proto je zde nyní slabší Cayman s nižší cenou...

Když mluvíme u sportovních automobilů o snižování, nejčastěji se to týká hmotnosti. Porsche ale už dříve rozhodlo, že jako první příjde na trh Cayman S, a proto je zde nyní slabší Cayman s nižší cenou...

Na konci července nabídne Porsche zákazníkům nový základní model v modelové řadě Cayman. I ten bude mít ležatý šestiválec, ale místo zdvihového objemu 3,4 l (Cayman S) bude muset vystačit se skromnějším agregátem 2,7 l, známým s řady Boxster.

Nejvyšší výkon této verze činí 180 kW (pravděpodobně při 6400 ot./min), silnější Cayman S nabízí 217 kW při 6250 ot./min, točivý moment dosahuje vrcholu 273 Nm mezi 4600 a 6000 ot./min, Cayman S přitom umí získat z objemnějšího motoru 340 Nm od 4400 do 6000 ot./min.

S těmito parametry dokáže malé kupé zrychlovat na 100 km/h z klidu za 6,1 sekundy (Cayman S za 5,4 s), nejvyšší rychlost činí 258 km/h (278 km/h) a kombinovaná spotřeba klesla na 9,3 l/100 km z 10,6 l/100 km.

Standardem je pětistupňová manuálně řazená převodovka, za šest stupňů se připlácí, podobně jako za pětistupňovou automatickou převodovku Titronic S s řazením na volantu.

Základní Cayman jezdí na sedmnáctipalcových kolech s pneumatikami 205/55 vpředu a 235/50 vzadu. Standardem je stabilizační systém Porsche Stability Management (PSM), proti příplatku lze mít aktivní tlumiče Porsche Active Suspension Management (PASM), které umí mj. snížit světlou výšku o 10 mm a přizpůsobují tlumící charakteristiku tlumičů aktuálnímu jízdnímu stavu. Řidič má možnost volby mezi normálním a sportovním režimem tlačítkem na přístrojové desce.

Cayman bude mít černé třmeny kotoučových brzd i přední spojler a titanově zbarvené logo na zádi a trapézovitou koncovku výfuku. K položkám sériové výbavy náleží samočinně regulovaná klimatizace, radiopřijímač s přehrávačem CD a sedadla čalouněná umělou kůží Alcantara. Motor uložený uprostřed je optimální řešení z hlediska minimalizace momentu setrvačnosti kolem svislé osy, ale zavazadlový prostor musí být kvůli tomuto uspořádání rozdělen do dvou malých objemů, které celkem dávají slušnou kapacitu 410 l.

Cena pro evropské trhy byla stanovena na 40.900 euro bez DPH, v Německu se prodává Cayman za 47.647 euro (s daní). Start prodeje je naplánován na 29 července 2006.

Ondřej Láník
Diskuze (44)