Porsche chce plnit normu EU6 již v roce 2008
Když Evropská komise vydala návrh na snížení emisí CO2 na hranici 130 g/km, byla to nepříjemná zpráva především pro výrobce luxusních a sportovních vozů. Vůbec nejvíce emisí CO2 vypouštějí automobily značky Porsche. Právě tato německá automobilka ale oznámila, že hodlá už v příštím roce splňovat nejen emisní normy EU5 (závazná platnost od září 2009), ale také ještě přísnější normu EU6, která začne závazně platit až od září roku 2014. Porsche se hodlá zaměřit na snížení spotřeby a zplodin a také na využití alternativních pohonů.
Porsche se bude do budoucna soustředit také na vývoj motorů umožňujících spalování paliva E85, tedy směs bioetanolu (85 %) a benzínu (15 %). V tuto chvíli „snesou“ motory sportovních modelů Porsche směs s desetiprocentním obsahem bioetanolu, v případě modelu Cayenne směs obsahující až 25 % bioetanolu.
Nejvyšší prioritou je podle představitelů Porsche v tuto chvíli vývoj hybridního pohonu, který by se měl do konce tohoto desetiletí objevit v modelu Cayenne. Hybridní pohon bude v případě Porsche spočívat v kombinaci zážehového agregátu a elektromotoru. Řídicí systém umožní, aby byly v provozu buď oba zdroje síly zároveň nebo každý zvlášť. K dispozici tak budou tři varianty provozního režimu. Elektromotor bude používán jak při rozjíždění či popojíždění, tak také v provozu v obytné zástavbě.
Podle týdeníku Wirtschaftswoche dnes Porsche nevyvíjí žádný automobil se vznětovým motorem. Šéf vývoje Porsche Wolfgang Dürheimer k tomuto tématu řekl: "Pravidelně, v rámci sledování konkurence, vyhodnocujeme situaci v oblasti nabídky vznětových motorů. Automobilce Porsche se dnes s jejím relativně malým objemem produkce jednoduše nevyplatí nabízet vznětové motory pouze pro jeden světový region.". Pokud by Porsche přeci jen jednou zavedlo turbodiesel bylo by to podle Dürheimera nejdříve ve voze kategorie SUV.