Porsche koupilo rychlostní ovál Nardo, na kterém padají rekordy
Novým vlastníkem okruhu se stala divize Porsche Engineering. Slavná trať se nachází na poloostrově Apulia v jižní Itálii, který tvoří „vysoký podpatek italské boty“. Areál o rozloze přes 700 hektarů je testovací základnou, která se skládá ze 6,5 km dlouhého silničního okruhu, proslulého oválu o délce 12,5 km a zařízení pro simulaci různých silničních povrchů (včetně terénní sekce) a povětrnostních podmínek.
Vysokorychlostní úsek má čtyři pruhy. Řidič auta v tom od středu nejvzdálenějším nemusí díky značnému klopení při jízdě tempem do 240 km/h vůbec točit volantem. Nejrychlejší kolo zde zajel experimentální Mercedes-Benz C111-IV průměrem 403,78 km/h již v roce 1979. Volkswagen po něm pojmenoval svůj prototyp W12. 23. února 2002 zde totiž během 24 hodin tento vůz urazil 7.740,576 km průměrnou rychlostí 322.891 km/h. Extrémní vzdálenost dosud nikdo nepřekonal.
Matthias Müller, prezident a generální ředitel Porsche AG, řekl o nákupu tratě: „Nardo díky vysokým dosahovaným rychlostem a možnému testování ovladatelnosti vozu ideálně doplňuje naše zařízení ve Weissachu u Stuttgartu. Navíc budeme i partnerem regionu.“ To tedy znamená, že Porsche zaměstná také místní pracovníky různých profesí, což bude pro jih Itálie jistě velmi zajímavé. Odborníky a testovací jezdce má svoje, ale areál nepotřebuje k chodu jen je, musí fungovat komplexně se vším zázemím.
Porsche bude nyní v Nardo optimalizovat zkušební zařízení a trať dá k dispozici rovněž svým klientům. Není v tuto chvíli jasné, zda ji budou moci používat i ostatní výrobci, ale za pronájem by do pokladničky automobilky v Zuffenhausenu jistě přibyly nemalé částky. Díky mírnému klimatu vzhledem ke své geografické poloze se zde může jezdit celý rok nepřetržitě.